Avatar billede p_gaard Juniormester
20. oktober 2016 - 13:29 Der er 1 kommentar

WINDOWS SERVICE, WEB API, ISS

Hej,

Jeg har lige overtaget et system skrevet i ASP .NET MVC 5 + WEBAPI M.M.

I systemet indgår er flere projekter som refererer til hinanden. I forbindelse med mit spørgsmål er web api'et relavant at nævne. et web api projekt som via controleren kommunikerer med flux/react.

Min opgave er nu at tilføje et eksisterende helt andet projekt der via nogle "watchers", som er nogle objekter oprettet i tråde undersøger status på nogle filer, services m.m. rundt omkring i huset. Det er forskelligt hvor mange sekunder svartiden er.

Da jeg ikke helt kender til de mange projekt-tempates i visual studio, er det et spørgsmål om jeg skal overveje et ekstra projekt, en Windows-service, et wcf projekt eller noget helt tredje til at trigge, gentage ovenstående m f.eks hver 15 minut (watchers).

1.
Jeg forestiller mig at gennem et kald fra klienten til web-api-cntrolleren skal webapiet kunne spørge en windows-service om status på de enkelte watchers svar. Eller...

2. Simpelt ville det være at i mine jsx-filer opretteen iframe, som indlæser en status-html-side (måske json objekt) returneret af en webservice (f.eks wcf service).

De enkelte watchers har en initialiseringstid på 10-20 sekunder, som jo ikke bør ske hver gang klienten beder om status, men kun når servicen startes op.

Det hele kører på IIS.

Er der en som har et godt forslag?

Mvh

P_gaard
Avatar billede p_gaard Juniormester
23. oktober 2016 - 01:01 #1