Avatar billede slotski Juniormester
22. oktober 2016 - 14:44 Der er 2 kommentarer

Smidt af wifi

Hej alle, jeg har netop valgt at skifte fra yousee til hiper, da det jo umiddelbart skulle være det samme jeg får, bare langt bedre pris.

Men,
1. jeg bliver ofte smidt af nettet og på 4G, selvom jeg måske kun er 5 meter fra router - aldrig været et problem hos yousee.
2. Min wifi repeater ser ud til at fange signal, men når man bruger den som "punkt", så loader den bare uden at oprette forbindelse, ja det virker som om den heller ikke fanger forbindelsen til routeren.

Jeg har købt wifi repeateren så jeg var sikker på at netværket kunne dække hele min lejlighed uden udfald, men det virker jo helt absurd, hvis repeateren nærmest skal sidde 1 meter fra router for at fange signalet.

Nogle der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre her? Routeren er en Fast 3686. Jeg har stadig den gamle fra yousee, bør jeg prøve at skifte eller vil den ikke kunne virke. Eller flytte routeren op så den sidder højt.

Gode råd modtages :)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2016 - 15:51 #1
det kan være, at du nu er på en kanal med meget støj fra naboer.
I windows Store kan du hente wifi analyzer - så kan du se hvordan dit signal er i forhold til naboer, og der er også en foreslået kanal.
Avatar billede INK Ekspert
22. oktober 2016 - 17:36 #2
Repeateren skal anbringes ca. midt mellem router og PC. Den skal jo sende og modtage i 2 retninger.
Noget tyder på din repeater ikke er tilsluttet korrekt. Brug manualen når alt andet svigter.