Avatar billede BITSTV Juniormester
27. oktober 2016 - 22:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fiberbredbånd

Mit fiberbredbånd bliver sat op til 100/100 Mbit/s.
Hvad skal jeg forlange af en router? Jeg har en DrayTek Vigor 2110 Vn.  Er den god nok?
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. oktober 2016 - 10:15 #1
God nok til hvad? :)
Avatar billede INK Ekspert
28. oktober 2016 - 10:20 #2
Jeg kan ikke finde specifikation på denne router, men check om den har både 2,4 GHz og 5 GHz bånd.
Du kan jo måle hastigheden på dine enheder når de er tilsluttet trådløst. Viser testen værdier på 80-90 er du ret godt kørende.
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
20. december 2016 - 19:09 #3
Prøv at lav en test af din internethastighed, der er en fin guide her:

http://www.internetportalen.dk/test-internethastighed/

Jeg kører med WAO og på speedtest.net får jeg 39,26 / 29,45 på en 50 / 50 linje.

Jeg har dog ikke fået min internetlinje opgraderet til 100/ 100. Har du fået et brev om det?
Avatar billede BITSTV Juniormester
20. december 2016 - 22:13 #4
Jeg har testet min hastighed på forskellige portaler, og fælles for dem er, at min kabelforbindelse giver 65-75 Mbps download og 22-23 upload.
Det største problem er de trådløse devices, som kun viser ca. 10-12 Mbps download og 9-15 upload.
Man skal selvfølgelig teste flere gange, men min router håndterer ikke det trådløse net så hurtigt, som man kunne ønske.
Jeg overvejer stadig en bedre router.
EnergiMidt Fiberbredbånd (hedder nu ENIIG) sendte et brev i oktober om opgraderingen til 100/100 Mbit/s uden beregning. De har ikke 50/50 abonnementet mere.
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
01. februar 2017 - 22:29 #5
Det er altså underligt. Jeg kan godt se de ikke har 50/50 mere, men de har da en 10/10.

Jeg har ikke fået min hastighed opgraderet og betaler stadigvæk 279 for 50/50