Avatar billede joki Juniormester
29. oktober 2016 - 19:15 Der er 6 kommentarer

Undervisning i exchange server 2013

Hej

Jeg søger en, som mod betaling kan undervise den mest basale administration af exchange server 2013

på forhånd tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2016 - 21:03 #1
Du kan jo starte med at spørge ind til de ting, du har brug for her og nu, så er vi vel en del, der kan hjælpe dig i den rigtige retning?

Ellers er der adskillige mere formelle kurser, der sigter til certificering.
Avatar billede joki Juniormester
29. oktober 2016 - 21:22 #2
Jeg starter ny job inden længe og ville have en overordnet gennemgang. Jeg har ikke tid til at deltage i kurser inden.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2016 - 21:36 #3
Så ville det nok være mest hensigtsmæssigt om du toner rent flag overfor din kommende arbejdsgiver og melder fra på Exchange. Det er IKKE en platform, du kommer til at kunne varetage professionelt ved at få et par tips og gode råd - med mindre du allerede er velfunderet på Exchange i forvejen.
Er du allerede godt hjemme i Exchange generelt, er det ikke uoverkommeligt at finde beskrivelser af de nye features. Faldgruberne opdager du givet først når du får den i hånden og skal til at rette op på andres design-bommerter...
Avatar billede joki Juniormester
29. oktober 2016 - 21:48 #4
Nu bliver jeg jo ikke alene om det og det forventes ikke at skulle kunne alt.. Det lyder ikke som om du er interesseret??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2016 - 22:02 #5
Jeg er ikke uinteresseret, blot bekymret ved tanken om at du har tænkt dig at varetage en af virksomhedens nøglesystemer på baggrund af et "ståltrådskursus" og en snak over en kop kaffe; det holder ganske enkelt ikke!
Hvis du ikke er alene om opgaven, og der reelt er en admin med fornuftige kompetencer på Exchange, så tag i mod sidemandsoplæring. Det vil dels give dig en god intro til de designvalg, der er truffet i deres løsning. Exchange 2013 er ikke længere GUI-admin, så en god start kunne være en generel intro til PowerShell, hvis du ikke har den del på plads allerede?
Avatar billede joki Juniormester
29. oktober 2016 - 22:22 #6
Jeg kender faktisk ikke dybden af exchange rollen. Det er en system administrator stilling, men tænker at der må være andre som varetager det til daglig. Der blev spurgt og jeg havde oprettet nye brugere før, hvilket jeg har.. Jeg kender godt til powershell, men har programmeret de sidste par år så er lidt rusten i admin rollen.
Jeg ville sætte pris på hvis du ville gennemgå det mest basale eller hvad vi nu kan nå?