Avatar billede Krøyer Juniormester
01. november 2016 - 07:59 Der er 12 kommentarer

Data fra smartphone til smartphone

Jeg er novice, også udi i mobiltelefoner. Jeg har fået en ny smartphone af samme mærke som den gamle (Doro). Den skal nu "fodres", men kan jeg ikke kopiere anden data end kontakter, over på SIM-kortet?.

Hvad med apps og billeder? Er det forfra, eller kan man importere via computeren, og hvordan?

Jeg har jo kun ét batteri og ét SIM-kort til 2 telefoner. Min mangel på logik slår hårdt :-)
Gode hilsner
Krøyer
Avatar billede INK Ekspert
01. november 2016 - 09:01 #1
Ældresagen har landet over en række IT-Caféer, hvor man hjælper med denne slags opgaver. Undersøg om der findes en i dit område.
Selvfølgelig kan du gøre det selv ved hjælp af en computer. Men igen, hvis du er helt blank på hvordan, så bliver det lidt tungt at forklare her.
Avatar billede Krøyer Juniormester
01. november 2016 - 09:40 #2
Kære ink
Tak for svar. Jeg skal se, om jeg kan gatecrashe Ældresagen :-) Jeg er i 50erne, men er alligevel helt vild med Doro og logikken bag ;-))))
Avatar billede lisaab Novice
09. december 2016 - 04:26 #3
Faktisk er der er mange android dataoverførsel apps kan overføre data mellem Android enhed og computer.
Du kan overføre data fra én telefon til computer først, derefter slutte den anden til computer og importere kontakter fra computer til det.
https://www.coolmuster.com/android-assistant.html
Avatar billede Krøyer Juniormester
09. december 2016 - 05:39 #4
Tak. Jeg tænkte nok det  var den vej jeg skulle. Nu HAR jeg slow-mo-enhedshåndterings-agtigt fundet, downloaded og installeret helt forfra på den nye telefon. Men til en anden gang, fedt at vide!!!
Avatar billede Krøyer Juniormester
09. december 2016 - 05:52 #5
ADVARSEL!!!

Min McAfee mener der er risiko for virusoverførsel, fra det link du har givet mig, og anbefaler at afbryde download. Så vær forsigtig!!!
Avatar billede Annie Law Praktikant
12. december 2016 - 06:59 #6
Hvis du har en Google-konto, kan du bruge den til at synkronisere data fra én telefon, og derefter logge ind på samme konto fra en anden telefon. Og du kan også bruge en telefon dataoverførsel værktøj, med det du kan dele data mellem to telefoner.  http://www.mobikin.com/mobile-phone/transfer-contacts-from-android-to-android.html
Avatar billede Ludwig Jessica Praktikant
11. februar 2017 - 06:47 #7
MobileTrans er en dejlig app til at hjælpe folk overføre data fra en smartphone til en anden. Her er et eksempel: http://www.androidphonesoft.com/resources/transfer-data-from-android-to-android-phone.html
Avatar billede Mreially Praktikant
10. maj 2017 - 11:30 #8
Under denne metode har du brug for et tredjepartsværktøj som din assistent - Mobiledic Transfer for Mobile. Med det kan du blot forbinde enheden til computeren og overføre kontakter mellem de tilsluttede enheder med et enkelt klik. Denne Android Kontakteroverførsel kan også hjælpe brugere med at overføre data som SMS, apps, fotos, videoer osv. Mellem Android-enheder uden begrænsninger. Klik nu på ikonet nedenfor for at få en gratis prøveperiode på dette kraftfulde program af dig selv!
https://www.mobiledic.com/android-topic/transfer-messages-from-android-to-iphone.html
Avatar billede Dao Mossion Praktikant
20. maj 2017 - 09:46 #9
Hvis du vil overføre meddelelser på tværs af forskellige mobile operativsystemer, skal du bruge overførsel af software. Det kan overføre filer fra iPhone til Android-telefon uden begrænsning. Du kan forbinde din iPhone og Android-telefon på samme tid og vælge filer, der skal overføres mellem dem. Du kan overføre meddelelser, kontakter, fotos, videoer, musik, kalendere, app og appdata fra iPhone til Android-telefon og omvendt. Du kan lære mere om, hvordan du overfører meddelelser fra iPhone til Android-telefon her.
https://www.tunesbro.com/transfer-messages-from-android-to-iphone.html
Avatar billede AHFGc159852b# Praktikant
27. maj 2017 - 13:10 #10
If so that , i suggest that you can try the Android to Android transfer tool . which have succeed help me to transfer Android contacts to other Android phone,sure , you can transfer messages , photos from Android to iPhone and backup to computer with it
Avatar billede AHFGc159852b# Praktikant
27. maj 2017 - 13:11 #11
If so that , i suggest that you can try the Android to Android transfer tool . which have succeed help me to transfer Android contacts to other Android phone,sure , you can transfer messages , photos from Android to iPhone and backup to computer with it,
From :http://www.android-rescuer.com/transfer-contacts-from-android-to-android.html
Avatar billede werroiy Praktikant
12. januar 2018 - 07:59 #12
For to Android-enheder er det nemt at flytte dine kontakter via gmail, bare synkronisere en telefon med din gmail og gendanne den p책 den anden enhed, flere filer overf첩res fra Android til Android, du kan ogs책 opn책 det med backup og gendannelse:
https://www.samsung-messages-backup.com/resources/transfer-contacts-from-samsung-galaxy-to-computer.html
https://www.android-mobile-manager.com/resources/export-android-contacts-to-excel.html