Avatar billede tokryds1 Praktikant
01. november 2016 - 19:48 Der er 4 kommentarer

Garmin Nuvi 65LM vil ikke lade uden originalt Garmin 12volt stik?

Jeg har hidtil kunne køre på mit 12 volt stik med et usb stik til lader 2,5 amp,men efter opdatering er den blevet helt tosset og og kræver originalt 12 volt Garmin stik for at den vil starte.
Problemet er at jeg er kommet helt til Spanien før den blev bims og ville have originalt Garmin stik,det har jeg ikke med og kan ikke umiddelbart finde en Garmin forretning her i Almunecar. Skal jeg have et 12volt stik med 12volt i udgang til navigatoren,eller hvad gør jeg.
Jeg er ret meget på den, så jeg beder jer om hjælp

Med venlig hilsen Svend
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. november 2016 - 11:20 #1
Tager den imod strøm fra laderen ? Prøv at starte den uden stik i den - og sæt det så efterfølgende i .
Avatar billede tokryds1 Praktikant
02. november 2016 - 19:54 #2
Nej den går ned på halv lys og slukker kort efter,den vil have originalt Garmin lader siger den?
Mit spørgsmål er,kan den tåle 12 volt direkte i stikket på GPS,så kunne jeg jo finde et 12volt stik cigarettænder, der passer over i gps,eller er der indbygget i Garmins originalt stik nogen begrænser eller andet?
hilsen Svend
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. november 2016 - 23:31 #3
Det er nyt for mig hvis Garmin skulle opføre sig på denne måde - Jeg har en Iphone der har brokket sig over uorginalt kabel mange gange og nu ikke vil lade med det, ej heller mere med det orginale kabel. Jeg har en Garmin enhed der ikke mere vil lade via holderen men flytter man kablet over i telefonen lader den også siddende i holderen. Jeg ville prøve med et andet kabel evt fra en væglader eller komputer - alle de Garmin navigatorer jeg kender lader standard USB 5V - også fra bilstikket.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. november 2016 - 00:13 #4
GPS kan godt være ømfindtlige angående ladere.Jeg har både en Tomtom og en Garmin, og de kan begge nægte at virke, alt efter hvilket usb kabel jeg sætter i ladestikket.
Du må under ingen omstændigheder sætte 12 v direkte til den, da den kun skal have 5v, som kurt54 rigtigt skriver.
Du kan på følgende side finde Garmin forhandlere i din nærhed ved at taste Almunecar ind. Jeg kan se, at der ligger nogen ikke så langt fra din position.
https://www.garmin.com/da-DK/dealerlocator