Avatar billede Slettet bruger
02. november 2016 - 21:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Reklamer i Outlook

Er kreperligt nok blevet tvunget til at opgive mit Outlook program, og i stedet benytte en online e-mail.
Efter at have oprettet den, finder jeg du af der er reklamer i lortet. Kan man på nogen måde slippe af med dem?

Kan desvære ikke bruge Gmail, da jeg ikke kan få den adresse jeg VIL have.

På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2016 - 11:21 #1
Du skriver ikke hvilken service du anvender. Betaler du en fee eller er den "gratis"?
Hvorfor kan du ikke anvende Outlook programmet? Din e-mail service er vel også kontaktbar som IMAP eller POP3?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2016 - 16:46 #2
Er den gratis Outlook.  http://llk.dk/3t0zup
-
Hvorfor kan du ikke anvende Outlook programmet? Din e-mail service er vel også kontaktbar som IMAP eller POP3?

Min internetudbyder (lorte Waoo, nu Fibia) stoppede for et års tid siden med at yde e-mail service. Vi overgik så til noget der hed lightmail (hvor man kan lave en aka adresse). Nu har de meddelt det fra 1. december koster penge. 20 pr adresse i måneden. Jeg skal fortsat bruge to, så det er 40,- i måneden. Det vil jeg ikke betale. Skal derfor have fundet ud af hvad jeg nu gør ...

Jeg har meget lidt forstand på dette. Så ved ikke hvad der er muligt og hvad ikke. Er heller ikke helt med på hvad du mener med det med IMAP og POP3. Er det noget med dette: https://s22.postimg.org/i6wy2qy9t/image.jpg ? Er det muligt på en eller anden måde også at bruge programmet uden om ens udbyder?
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2016 - 19:18 #3
Da du åbenbart har meget specifikke krav til din e-mailadresse, må du nok til lommerne. Gratis er jo ikke gratis, men betaling kan være i form af reklamer eller dataoplysninger. Lightmail kan åbenbart ikke drive forretningen alene på reklamer, hvilket er meget forståeligt.
Hvis du renoncerer på kravene til mailadresse, kan du sikkert finde en Gmail eller Hotmail.
Det andet emne er hvordan du læser dine mails. Kan være en webmail, der åbnes i en browser, eller det kan være et mailprogram på din PC.
Windows10 har et indbygget mailprogram. MacOS har et indbygget mailprogram. Derudover kan du bruge eksempelvis Outlook (del af den store Officepakke) eller du kan installere gratisprogrammet Thunderbird fra Mozilla.
Nogle leverandører som YouSee kan kun levere POP3 mail, dvs. mails downloades som fil til din PC/Mac. Andre kan levere IMAP, hvor programmet primært "kikker" op på serveren (download er dog også muligt).
Gmail kan både POP3 og IMAP.
Hvis du læser mail på mange enheder PC, tablet og smartphone, skal du ved POP3 slette på alle enheder, mens IMAP kun kræver sletning et sted. Fordele og ulemper må du selv afveje.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2016 - 20:42 #4
Jeg syntes ikke desto mindre 40 kroner i måneden for to e-mail adresser er groft. What ever.

Jeg vil KUN ikke have en online mail. Jeg vil, som nævnt, bruge mit mail program.

Jeg har ikke windows 10, men Windows 7. Så den mulighed har jeg ikke. Min outlook er Outlook 2003 (det i sig selv den er gammel burde ikke betyde noget).

Eller er det for indviklet til jeg kan finde ud af hvad du skriver. Men er det muligt på en eller anden måde (hvis det skal forstås sådan) at synkronisere min Outlook online e-mail med mit Outlook program så jeg modtager mails der som jeg plejer, er det det jeg vil.
Jeg har allerede forsøgt det via oplysninger jeg har kunnet finde på nettet, men har ikke kunne få det til at fungere. Så hvis der er en der vil hjælpe mig med det, vil jeg være taknemlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2016 - 21:28 #5
Hvis det er reklamer der bare popper op ved siden af kan en adblocker vel klare dem?
Hvad med Mozilla Thunderbird?
Kunne den være en mulighed?
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
Avatar billede INK Ekspert
03. november 2016 - 22:36 #6
Hvis du beholder Lightmail og betaler, så undgår du vel reklamer? Check med dem.
Vedrørende opsætning, så følg denne vejledning  http://lightmail.dk/support/4
Den gælder for Outlook 2003
Held og lykke!
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2016 - 03:18 #7
Som jeg allerede har skrevet flere gange, vil jeg IKKE betale for Lightmail. Hvad end enden på det bliver, bliver det ikke dem!

Som jeg også skriver, vil jeg bruge mit Outlook program

-

Men er det muligt på en eller anden måde (hvis det skal forstås sådan) at synkronisere min Outlook online e-mail med mit Outlook program så jeg modtager mails der som jeg plejer, er det det jeg vil.
Jeg har allerede forsøgt det via oplysninger jeg har kunnet finde på nettet, men har ikke kunne få det til at fungere. Så hvis der er en der vil hjælpe mig med det, vil jeg være taknemlig.
Avatar billede INK Ekspert
04. november 2016 - 05:27 #8
Forstår nu, at du anvender en outlook mail fra Microsoft. Du er tilfreds med selve mailadressen og den er gratis.
Du kører programmet Outlook 2003 på din PC.
Du mangler så blot at oprette kontoindstillinger i Outlook 2003 for din mailkonto.
Følgende kan anvendes:
Brug følgende indstillinger i dit mailprogram:
·        Indgående server (POP3)
·        Serveradresse: pop3-mail.outlook.com
·        Port: 995
·        Krypteret forbindelse: TLS/SSL
·
·        Udgående server (SMTP)
·        Serveradresse: smtp-mail.outlook.com
·        Port: 25 (eller 587, hvis 25 er blokeret)
·        Authentication (godkendelse): Ja
·        Krypteret forbindelse: TLS
·        Username (brugernavn): Din mailadresse
·        Password (adgangskode): Din adgangskode

Jeg gætter på du skal vælge POP3 til dit behov. Men der findes også en opsætning for IMAP.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2016 - 23:12 #9
Ok. Tak. Beklager jeg ikke har fået det formuleret det tydeligt nok ...

Jeg kigger på det og vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2016 - 23:32 #10
Jeg kan ikke finde ud af det.

Når jeg tester får jeg denne besked:
https://s16.postimg.org/chor32k4l/Udklip1.jpg (felterne er selvf. fyldt ud)
https://s15.postimg.org/maw120bkr/Udklip2.jpg

Det jeg har at gøre med af felter, er disse:
https://s13.postimg.org/k5h4e9gnr/Udklip3.jpg

Der er så noget der hedder 'Avanceret', som jeg har svært ved at overskue:
https://s17.postimg.org/xav5niu0f/001.jpg
https://s14.postimg.org/ng5o7821t/002.jpg
https://s21.postimg.org/emov7qdrb/003.jpg
https://s12.postimg.org/smek4ckl9/004.jpg

'Authentication (godkendelse): Ja' - kan jeg ikke finde.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2016 - 23:34 #11
Rettelse: 'Avanceret' skulle have været 'Flere indstillinger'.
Avatar billede INK Ekspert
05. november 2016 - 10:30 #12
Godkendelse skal skrives med hak her https://s14.postimg.org/ng5o7821t/002.jpg
Men jeg tror du har en fejl i enten e-mail adressen eller i password. Det er jo den besked du får tilbage. Prøv igen og lad en anden læse korrektur ;-)
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2016 - 16:39 #13
Kan godt se det er det den fortæller. Men så får jeg det ikke til at virke. Har tjekket begge dele igen og igen og igen ...!
Avatar billede INK Ekspert
05. november 2016 - 17:09 #14
I en browser skal du gå ind på din outlook.com konto. Her skal du under indstillinger checke, at POP3 konto er slået til. Hvis ikke sætter du et flueben og gemmer. Efter genindlæsning af siden er POP3 nu ok. Her ser du også de aktuelle serverindstillinger.
Du skal nu bruge port 587 for SMTP. (Se også ovenfor).
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2016 - 02:24 #15
Det virker!!!
Er ovenud lykkelig. Betyder alt for mig jeg kan blive ved med at bruge mit eget program til e-mails (skyldes bl.a. kalenderen som jeg syntes er meget bedre end i Outlook på nettet).

Tusinde tak for hjælpen!!
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2016 - 02:35 #16
Nåh ja, lige en enkelt ting mere ...
Under indstillinger i Outlook (den på nettet) er der følgende to muligheder:

Tillad ikke enheder og apps at slette meddelelser fra Outlook på internettet. Meddelelser flyttes i stedet til en særlig POP-mappe.

Lad apps og enheder slette meddelelser fra outlook.

Hvilken en skal prikken være i (i fald det har betydning)?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2016 - 02:39 #17
PS. Ser ud til mails forsvinder fra Outlook online så snart jeg henter dem ind i programmet (troede de ville være begge steder). Så slipper jeg for løbende at skulle tømme dén. Alle tiders!
Avatar billede INK Ekspert
06. november 2016 - 09:38 #18
Jeg synes du i #17 svarer delvist på dit eget spørgsmål i #16.
Bemærk dog, at i dit mailprogram kan du i indstillinger sætte regler for om programmet skal slette eller ikke slette, når du har downloadet en mail. Det bør du studere lidt.
For at du selv forstår mekanikken, vil jeg foreslå du sender nogle mails til din konto med forskellige indstillinger.
Glad for du kunne bruge mine svar ;-)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2016 - 00:15 #19
Ok. Tak.