Avatar billede Danni Novice
04. november 2016 - 07:50 Der er 5 kommentarer

kan ikke logge på

Hej,

Jeg har problemer med at logge på fra min stationære Mac.

Den skriver at den ikke vil godtage password, samt den skriver at server er passiv?

Jeg har skiftet kodeord på selve Yahoo mailen, samt inde i mail under indstillinger- men den vil stadig ikke. Jeg har ingen problemer med at sende fra min IPhone eller fra selve Yahoo siden.

Kan i evt. hjælpe mig med at finde fejlen.

Mvh

Danni
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2016 - 11:11 #1
lyder lidt som om din mac ikke er på nettet?
Avatar billede Danni Novice
04. november 2016 - 11:32 #2
Den er fint på nettet - så det er ikke årsagen.
Avatar billede INK Ekspert
04. november 2016 - 16:35 #3
Hvis du bruger det indbyggede mailprogram i MacOS, skal du sikre dig, at kontoen er aktiv.
Gå til Mail, under konti vælger du din Yahoo konto og sikrer at den er gjort aktiv (flueben).
Derefter går du ind under "Postkasser" og sikrer første linie "gør alle konti aktive" er grå. Ellers trykker du blot på den. Det skulle løse problemet, ellers kom tilbage - der er flere værktøjer i kassen ;-)
Avatar billede Danni Novice
05. november 2016 - 13:56 #4
HeJ Ink,

Den står som aktiv. Den skriver følgende når jeg forsøger logge på.

Yahoo! IMAP-serveren ?imap.mail.yahoo.com? accepterede ikke adgangskoden for brugeren ?danielleborch@yahoo.com?.

Det er den rigtige kode, men den bliver ved.
Avatar billede INK Ekspert
05. november 2016 - 16:07 #5
1) Du kan sammenligne dine kontoindstillinger i Mail programmet med dem du har på iPhone. Ret eventuelle uoverensstemmelser. Test om det virker.

2) Du kan slette kontoen i mailprogrammet. Gå til Mail i toplinien, vælg konti, marker Yahoo og slet den med et minus.
Opret ny Yahoo konto med din mailadresse og din adgangskode. Så hentes de seneste serveroplysninger fra Yahoo.

3) Gå til Hovednøglering, der findes under hjælpeværktøjer. Find Yahoo linierne og check, at der står dit nyeste password. Ret evt.

Start med 3), derefter 1) og så evt. 2).

Håber det lykkes ;-)