Avatar billede chrras Praktikant
06. november 2016 - 18:18 Der er 8 kommentarer

Windows fandt en fejl på harddisken

Hej

Dog har jeg i dag fået en fejlmeddelelse (http://i.imgur.com/lRrXhWW.png), der fortæller at "Windows fandt en fejl på harddisken". Det står beskrevet at fejlen er på mit C-drev, min Kingston SSD hvor mit styresystem ligger på, mens størstedelen af mine andre programmer ligger på mit D-drev, som der ikke ser ud til at være problemer med.

Jeg har kontaktet forhandleren (Komplett), men har brug for hjælp til hvad jeg skal (og kan) gøre lige nu og her.

Jeg har sikkerhedskopieret min computer med Windows 8's Filhistorik - er dette nok? For mig virker det ikke som en fuld sikkerhedskopiering, man klikker jo bare på en knap, og min eksterne hardisks eget HP program ser ikke ud til at virke. Vil meget gerne vide om jeg kan regne med at mine data er sikkerhedskopieret med dette vindue (http://i.imgur.com/C2lgTr4.png).

Med programmet HDD Guardian fik jeg denne rapport (http://i.imgur.com/nRjbxDZ.png).

På forhånd tak, har aldrig prøvet denne fejl før, eller en fejl af denne kaliber før, så er ret rystet.

- Christian
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2016 - 19:00 #1
Prøv Harddisk sentinel. Du kan godt prøve det uden at købe det:
http://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede chrras Praktikant
06. november 2016 - 19:08 #2
Mange tak for svaret valby1. Men hvad præcis kan det program bruges til?

Og ved du noget mht. sikkerhedskopiering? Er Windows 8s filhistorik data nok, hvis jeg skal gendanne? Andre måder jeg kan sikkerhedskopiere på? Og vil dataen på min anden harddisk blive påvirket, hvis min SSD skal udskiftes? :)
Avatar billede chrras Praktikant
06. november 2016 - 19:17 #3
Har prøvet at køre det program du sendte. Det giver dette resultat
http://image.prntscr.com/image/14748f31baf94ec48245477f497d8b27.png

Er der noget jeg kan gøre ved det?
Avatar billede INK Ekspert
06. november 2016 - 22:01 #4
Det ser ud som om du har kopieret dine filer korrekt, men kan du ikke med stifinder checke om de er på den eksterne HD?
Evt. programmer på c-drevet er ikke kopieret. Det er altså ikke en systemkopi du har, men kun kopi af filer.
Dine resultater fra test af SSD drevet tyder på en syg patient, der er døden nær. Det kan så være et garantispørgsmål med sælgeren.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2016 - 22:14 #5
Uha-Uha. det ser grimt ud. Kopier straks dine vigtige data til en USB eller lignende.
Du kan Prøve at  lave  et system backup med med AOMEI Det haster!
Og som ink skrive se på garantien.
http://download.cnet.com/AOMEI-Partition-Assistant-Standard-Edition/3000-2248_4-75118871.html
Avatar billede chrras Praktikant
06. november 2016 - 22:41 #6
Tak for svarene begge. Har udover backup med filhistorik også taget en backup med et HP program fra min eksterne HP disk - så mine filer på C-drevet ser ud til at være sikre.

Der burde være garanti på stadig, købte hos Komplett med tre års garanti, og der er kun gået lidt over to. Har kontaktet dem, og håber på svar i morgen :)

Er det normalt at en SSD går "død" efter to års tid?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2016 - 02:05 #7
ssd kan gå død nårsomhelst. en alm. harddisk er meget mere sikker, den skal fysisk være smadret og stå og larme og hyle i lang tid, inden den har smadret alt data.

en ssd dør bare, og så mister du alt
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2016 - 02:26 #8
Nej det er ikke normalt at en SSD dør efter 2 år. Men uanset om man kører SSD eller sata disk kan de dø efter korttids brug. Det kommer bag på mange, som derfor ikke har  sørget for backup. Så læren er, stol aldrig på en harddisk, heller ikke selv om den er købt i går. Tag altid backup af vigtige data.