08. november 2016 - 12:53 Der er 6 kommentarer

Oprettelse af regel i Outlook/Exchange - som flytter til undermappe

Jeg har brug for at der oprettes regel for at alle modtagne mails flyttes til en undermappe, men ikke alle over i den samme mappe.

Kan man lave en regel der automatisk opretter en undermappe med afsender som mappenavn og flytter mailen deri

Kan dette lade sig gøre?

På forhånd tak..

Mvh
08. november 2016 - 13:48 #2
Hej
1000 tak for svar, men som jeg læser det, skal man behandle de enkelte afsendere enkeltvis, og kan ikke lave en reglen der kikker på alt der kommer ind, og laver en mappe med afsender og så flytte mailen.

Eller er jeg helt ved siden af??
Avatar billede Mikkel Føns Dissing Juniormester
08. november 2016 - 13:50 #3
nej det er du ikke :P :D du skal selv lave mappen så bede den om at flytte dem der i.
08. november 2016 - 14:05 #4
Den er ikke helt klar..

Jeg har en mailboks, hvor en del interne medarbejdere kan komme til at sende mail til. Der er så mange at jeg ikke manuelt kan oprette en regel for hver medarbejder.

Det jeg ønsker er f.eks. hvis Hans sender en mail til mailboksen, opretter reglen automatisk en undermappe med navnet "hans" og flytter alle mail fra Hans derover. Når så Kurt sender en mail til mailboksen, opretter samme regel en mappe med navnet  "kurt" og flytter alle mail derover i.  Dvs. automatiske undermapper for hver medarbejder der sender til den.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. november 2016 - 14:58 #5
Kan godt lade sig gøre via VBA..
08. november 2016 - 19:00 #6
Måske VBA, men så kræver det vel at at jeg har en maskine kørende med Outlook. Håbede lidt på en server baseret regel..