Avatar billede mergelspir Seniormester
08. november 2016 - 19:00 Der er 3 kommentarer

Java session ID tabes ved brug af mod_rewrite?!?

Kan (og i givet tilfælde hvordan) kan man bevare Java session ID selvom man benytter mod_rewrite på URL'en?

Jeg har følgende regel i min .htaccess:

RewriteRule ^([a-z]{2})/(.*)\.jsp/?$ app/$2.jsp?lang=$1 [QSA]

(Ændrer "eksempel.com/da/x.jsp" til  "eksempel.com/app/x.jsp?lang=da")

Jeg benytter Tomcat/Apache/Linux environment.

Hver gang jeg skriver "eksempel.com/da/x.jsp", får jeg et nyt session ID på serveren.
Hver gang jeg skriver "eksempel.com/app/x.jsp?lang=da" (og herved ikke opfylder regexp-reglen), beholder jeg session ID'et.

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2016 - 19:39 #1
Beskrivelsen er ikke detaljeret nok til at jeg kan sige med sikkerhed hvor problemet er.

Men et godt bud er at det relaterer sig til path i session cookie og at en nem workaround er at putte <Context ... sessionCookiePath="/" > ... </Context> i din context.xml for Tomcat.

Forudsaetter at du kun har en applikation paa Tomcat.
Avatar billede mergelspir Seniormester
09. november 2016 - 23:39 #2
Jeg har kun en applikation, så jeg vil prøve at oprette en context.xml hen over weekenden.
Avatar billede mergelspir Seniormester
20. februar 2017 - 20:54 #3
Så har det endeligt vaeret weekend :-)
Der var ikke nogen context.xml i forvejen at rette i, så jeg har lavet følgende context.xml:

Min context.xml ser således ud:
<Context sessionCookiePath="/" ></Context>
Der er kun denne ene linie!

Og jeg har placeret den i WEB-INF, som jeg forstår er det sted, filen skal ligge som default.

Det gør desværre ingen forskel :-(
Skal der andre besværgelser til?