Avatar billede Mikael Praktikant
11. november 2016 - 14:37 Der er 5 kommentarer

Ergonomisk kontorstol

Hej alle

Jeg har efter flere års gaming fået problemer med min nakke. Min læge fortæller at jeg har mange myoser, men det gør ikke mine smerter i nakke og ryg mindre. Til dagligt sidder jeg meget ned på en kontorstol. Det er en billig kontorstol og har ikke ret mange indstillingsmuligheder. Jeg har googlet mig frem til på dengodestol.dk, at det kunne være relevant at anskaffe mig en ergonomisk kontorstol og en steppie balanceplade.
Nogen der har erfaring med Yoga 2 stol og steppie eller eventuelt en yoga bold?

Jeg håber meget at der er nogen der kan give nogle gode råd :-)
Avatar billede BPA Seniormester
11. november 2016 - 17:20 #1
Hej Mikael.
Du kan finde et ydeligere udvalg hos istol.dk.
Jeg har ikke prøvet den du nævner, men har en Nietche ergonomisk derfra.
Jeg tror nu ikke at din stol er det egentlige problem, men at det er måden du sidder på.
Min fysioterapeut bliver hyret af firmaer, der har indset at arbejdsstillinger har stor betydning for sine ansatte der lider af samme skavanker du nævner du har.
Hans firma kører fint, så han har vist fat i den rigtige løsning.
Mit eget valg af stol var for at undgå at halebenet blev trykket.
Det er gået helt fint med det, men at sidde i samme stol i mange timer kan man nu ikke holde ud alligevel, så jeg skifter mellem flere.
Jeg håber du får løst dit smertefulde problem du deler med mange andre.
Avatar billede Arne Haldsted Praktikant
12. november 2016 - 23:59 #2
Jeg er delvist enig med #2, da du skal ikke blide sidde i en kontorstol i for lang tid men omvendt spiller kontorstolen en meget vigtig rolle. Jeg havde selv lignende udofordringer, dog blot med knæ som problemet og denne kontorstol hjalp på mit problem: https://www.dankontorstole.dk/85-amelia-designer-kontorstol.html Så jeg vil mene at skader opstår pga. kontorstolen og måden man sidder på, så en ny kontorstol kunne uden tvivl være løsningen.
Avatar billede Simone92 Novice
23. februar 2017 - 17:11 #3
Ellers tjek http://altomgaming.dk/gaming-stol/ der er god info :)
Avatar billede BPA Seniormester
25. februar 2017 - 20:02 #4
"Simone92"  #3
Tak for dit link.
Jeg havde fokuseret mest på stole hvor Ergonomisk indgik i beskrivelsen.
Gamerstol havde jeg ikke haft i tankerne som en mulighed.
Dit link bragte mig på sporet.
Jeg huskede at tidligere have set nogle lignende modeller  i Elgiganten, men var hastet forbi da jeg absolut ikke er nogen gamer.
Tåstrup butikken havde et udvalg stående af fabrikater som vist i dit link.
Der gik ikke lang tid før jeg fandt den rigtige stol og løb af med den.
Ergonomisk eller ej, jeg sidder godt i den.
-
Tak for dit link.
Avatar billede Nicolai Klausen Praktikant
01. maj 2018 - 09:38 #5
Jeg ville overveje at starte fra bunden og få lavet nogle indlægssåler, som jeg faktisk har set at man kan købe dem på auktion til billige penge. https://www.odendo.dk/auctionProduct/Show/88041
Det hjalp ihvertfald for mig, som også sidder ved computer og har haft ryg problemer efter mange år foran skærmen.