Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. november 2016 - 18:23 Der er 14 kommentarer

Reklamer på Eksperten - med lyd!

Er der nogen, der kender til et værktøj, der i det mindste kan kvæle den forbande larm, der gang på gang følger med reklamerne her på siden?

Reklamen som sådan er jeg ligeglad med (hvis det kan finansiere noget som helst, så for min skyld ingen alarm), men at skidtet partout skal udstyres med et lydspor, der gør sit aller ypperste for at genere brugeren til at slå lyden helt fra i browseren - det er da en anelse øv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. november 2016 - 18:31 #1
Netop grunden til at jeg bruger adblockers. Har ikke noget imod reklamer, men alle dem der popper op, lyder eller på anden måde ödelägger muligheden for at väre på en side er et stort no go.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2016 - 18:53 #2
#1 Nemlig. Gider ikke høre på sådan noget når man skal koncentrere sig om andet på siden. Har brugt adblocker i mange år efterhånden.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2016 - 21:02 #3
Ditto!
Avatar billede Slater Ekspert
13. november 2016 - 21:17 #4
Samme.

Jeg slår altid adblockeren fra på sider, jeg gerne vil støtte, og hvor reklamerne ikke er påtrængende - dvs. overlays over indholdet, lyd der autospiller osv.

Desværre er Eksperten ikke en af de sider, hvor jeg kan slå den fra.
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2016 - 21:30 #5
Installer AdBlock. Det virker.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. november 2016 - 21:46 #6
Jeg slår internet lyd fra når jeg ikke skal bruge den.
https://billedeupload.dk/images/QyjW.jpg
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. november 2016 - 09:02 #7
Hej, alle.

  Tak for jeres input indtil videre. Jeg er bare ikke indstillet på at benytte ad-block'er (som jeg også skrev i det indledende indlæg), netop fordi jeg egentlig gerne vil støtte Eksperten, og blot er grænseløst irriteret på reklamer, der dels maser sig helt frem i ansigtet på brugeren, dels forsøger at blæse ham/hende af skrivebordet med en rædsel af et lydspor.
  Lidt ærgerligt, om eneste løsninger enten er at blokere alt eller være nød til at slå lyden fra, så snart man har en browser åben....

De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2016 - 16:04 #8
Du kan deaktivere adblockeren på de sider du ønsker. I adblock plus der kan man trykke på pilen og åbne for de sider man ønsker den ikke skal virke på. Jeg var på et tidspunkt nødt til at have den deaktiveret på min online mail fra Jubii da siden ikke virkede med adblock. Er man lidt fingernem kan man muligvis tveake ydeligere, da der er en knaå hvor man kan få blokerbare emner frem. Måske man her også kan tilrette noget. Det er dog ikke noget jeg har prøvet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2017 - 21:27 #9
Jeg kan ikke døje reklamer.... gid der fandtes en slags Adblocker, så man kunne blive fri for reklamer på  TV.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juli 2017 - 11:24 #10
Jeg glemte at sige, at jeg har sat et "Reklamer Nej tak" skilt op på postkassen. Gid man kunne gøre dette samme mht. TV-reklamerne.
Som en klog mand i TV en gang sagde: "Reklamer er de løgne folk ønsker at høre".
Godt sagt.
Avatar billede Slater Ekspert
29. juli 2017 - 18:21 #11
Gå over til streamingtjenester i stedet for tv?
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juli 2017 - 10:30 #12
#11
Det kunne jo tænkes at man ville optage noget og gemme det på DVD/BD, og så er streaming jo ikke lige sagen!
Jeg har en Panasonic HDD/BD optager med to DVB-C tunere, og denne bruger jeg meget til netop at optage TV programmer på, der bagefter skal gemmes bliver overført til DVD/BD.
Avatar billede Slater Ekspert
30. juli 2017 - 18:23 #13
#12: Det er da et lidt underligt argument imod streaming, eftersom der netop ikke er nogen grund til at optage med streaming - man kan se ting lige når man vil, uden at behøve gemme det.

Men hvis det er optaget, så kan du jo bare spole forbi reklamerne. Så dit problem er jo sådan set allerede løst.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juli 2017 - 19:00 #14
Jeg har som sådan heller ikke noget mod streaming, men det er også princippet i at være fri for alt det reklamebras, man bliver udsat for i tide og navnlig i utide.