Avatar billede kasperth Juniormester
16. november 2016 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink i del af celle-tekst

Hej

Jeg har en større regneark, hvor der er noget vejledning. I vejledningen vil jeg godt kunne linke til nogle dokumenter/hjemmesider. Min udfordring er, at jeg godt vil have link i teksten, men uden, at hele cellen bliver et link.

Det kunne eksempelvis være sætningen:
Du kan finde DR's hjemmeside her

"her" skal være et link, mens resten af teksten skal være normal (og sort). Jeg har leget lidt med hyperlink-funktionen,men den kommer også til at lave hele cellen om til et link.

Er der nogle smarte ideer derude?
Avatar billede anedi Ekspert
16. november 2016 - 11:04 #1
Du kan kun have et hyperlink per celle, men du kan formatere teksten i cellen, så det kun er "her" eksempelvis, der undrstreges og har en anden farve.

Vh
Anedi
Avatar billede kasperth Juniormester
16. november 2016 - 11:16 #2
Det var også min nødløsninge - Excel er bare ikke god til tekst, men det er bare nogle gange det letteste at have teksten i modellen...
Avatar billede ebea Ekspert
16. november 2016 - 11:36 #3
Der er fakstisk en mulighed, og det er at lave teksten du skal bruge i Word, og derinde, markerer det ord du vil bruge til Linket, højreklikker på det, og vælg "Hyperlink".
Dernæst kopiere hele teksten, og indsætte den i Excel, og derefter højreklik på teksten, og fjern den understregede del og farve, som ikke skal være link (det kan du gøre i formel linjen, foroven).
Et lidt besværlig vej, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. november 2016 - 13:33 #4
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. november 2016 - 17:44 #5
Linket i #4 virker ikke, men her er et der forhåbentlig virker (hvis du da er interesseret).

Jeg har brugt en rektangel til at putte over ordet "her".

https://www.dropbox.com/sh/1ed9zvclrtnt5rh/AAANyBYGWnVjJRWxyFBRGmmaa?dl=0