18. november 2016 - 06:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lytte til Politiet på radio

Hej

Har kigget en DEL på nettet - fået flere JA og NEJ'er samt blevet henvist til amerikanske sites osv. - MEN - der er INGEN, der konkret har svaret mig på mit spørgsmål: 'Kan man købe en radio, så man kan lytte til Politi / Falck osv.?'
Lige som man kunne i gamle dage?

Håber jeg har ramt den 'rigtige' Gruppe og, at jeg kan få et SERIØST svar på mit 'simple' spørgsmål  ;-)

Bedste hilsner fra Lars
Tel. 40182402 - ring gerne, hvis du ikke vil skrive noget her, der kan sætte dig i 'forlegenhed'  ;-)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
18. november 2016 - 07:15 #1
ref http://www.dkscan.dk/news.php
Disse sider handler om radioscannere eller, som nogen foretrækker at benævne dem, politiscannere. Vi foretrækker dog betegnelsen radioscanner eller slet og ret scanner frem for politiscanner, da det ikke længere er muligt at aflytte politiets radio.
Avatar billede Slater Ekspert
18. november 2016 - 08:33 #2
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg ville forestille mig, at politiet for længe siden var gået over til digital radiokommunikation. I modsætning til den analoge, som bare sender lydbølger i radioform i alle retninger, og man bare skal kende frekvensen for at høre dem, så er digitale signaler utroligt nemme at kryptere og kun sende til bestemte modtagere. Ligesom dit wifi-signal derhjemme.
Hvis det er tilfældet, kræver det hacking - og vil være bundhamrende ulovligt - at lytte med på politiets kommunikation.
18. november 2016 - 08:44 #3
Hejsa
Dét var da et svar, som 'man' kan forstå. MANGE TAK. Jeg tror jeg lader den 'ligge dér' - jeg er jo ikke ude på at begå kriminalitet for dette. Det kunne ellers være lidt 'sjovt' at lytte til, at 'de' jagter en radio-kriminel...  ;-))

TAKKER - og god weekend.

Bedste hilsner fra Lars