Avatar billede Oscar560 Novice
18. november 2016 - 09:09 Der er 4 kommentarer

Pivot grafer udvid område

Hej eksperter

Jeg har tidligere set engang en smart graf, nå man f.eks. klikkede på en søjle så fik man udvidet detaljen for søjlen.

Jeg kunne tænke mig og lave noget lignede hvis jeg har en graf med søjler som viser pr. dato total % af en pris. Jeg kunne så godt tænke mig og kunne klikke på hver søjle og for vist detaljer hvad den totale pris er fordelt på som nyt graf.

Jeg syns ikke jeg kan finde noget på Google, eller så har jeg ikke søgt rigtigt emne. :-) Nogen som kan hjælpe med noget inspiration ?
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. november 2016 - 10:53 #1
Hej oscar560

Jeg har lavet et lille eksempel, som de kan hente på vedlagte link.

Det er lavet med et par makroknapper.

https://www.dropbox.com/s/pmq1ddjsrce9jgc/S%C3%B8jlediagrammer%20.xlsm?dl=0
Avatar billede Oscar560 Novice
18. november 2016 - 11:35 #2
Det var ikke lige det jeg søgte.
Man skal kunne klikke på baren på diagrammet og så skifter den til detaljeret diagram
Avatar billede Mads32 Ekspert
18. november 2016 - 12:07 #3
Ok
Det har jeg ingen løsning på. Håber andre kan hjælpe
Avatar billede supertekst Ekspert
18. november 2016 - 12:17 #4
Kunne du evt. uploade/fremsende et eksempel - så kunne det være..