Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 20:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slette problem i Windows 10

Jeg har lige købt en bærbar med windows 10. Den kører udmærket, men der er et problem. Jeg går f.eks ind i C:\Temp for at slette nogle filer.
Højere klikker med musen, vente ikonet kører rundt, hvorefter mappen lukker i.
Min eneste mulighed er at højreklikke på mappen og slette den med indhold.
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2016 - 21:18 #1
Er du logget på med admin rettigheder?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 21:26 #2
Ja jeg er administrator. Jeg havde på mi G-drev downloaded nogle prog. Dem kunne jeg godt slette, men et billede, som ligger samme sted, kan ikke slettes, Lukker bare ned. Jeg kan med Fastones Image wiever se billedet, og der kan jeg også slette det.
Et mærkeligt fænomen jeg aldrig før har oplevet, med mine mange computer år.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2016 - 00:30 #3
Jeg ved ikke helt hvad der sker, billedet kan stadig ikke slettes, men nu kunne jeg slette alt i C-Temp.  Jeg har søgt på nettet, men har opgivet at gøre noget ved det.
Jeg kan godt leve med det. Tak for dit indlæg :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2016 - 07:37 #4
I de ældre versioner af Windows, der oprettede Windows selv nogle af mapperne ved genstart hvis man ved en fejl kom til at slette. Jeg mener temp mapperne var en af dem. Om det stadig forholder sig sådan ved jeg dog ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2016 - 07:38 #5
Men bruger du diskoprydning, og måske også CCleaner vil de mapper vel blive slettet. Du behøver ikke gøre det manuelt.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2016 - 11:09 #6
Ja de forsvinder måske af sig selv med tiden, men mår man begynder at pakke en masse programmer ud til installering fra Temp, så bliver det hurtigt noget rod at have en masse liggende der. Et program kan prøve at benytte filer fra et andet program.
Og når jeg til sidst laver et Image, skal det være rent.
Men tak for dit indlæg :-)

Men i går fik jeg en forskrækkelse. Efter boot begyndte skærmen, efter et halvt minut at blinke i et minut, med 1sek. interval. Jeg prøvede flere gange, men kom så heldigvis til at tænke på F-Lux. Jeg afinstallerede den, og problemet var løst.
Jeg synes ellers godt om programmet, som kører fint på min stationære. Jeg vil  undersøge, om man kan slå automatikken fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2016 - 11:40 #7
#6 Du skal ikke være sikker på at de forsvinder af sig selv. Men diskoprydning (evt hvor man også rydder op i systemfiler) burde fjerne det hele når du ikke skal bruge filerne længere.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2016 - 11:54 #8
Nej det er jeg heller ikke. I går kunne jeg pludselig fjerne alt i Temp. Men ellers kan jeg slette hele mappen og lave en ny. Men  tror jeg du har ret i, at hvis et program står til at åbne i Temp, så skabes mappen automatisk.
De fleste af mine programmer har jeg pakket med WinRar sammen med koderne, så jeg er sikker på, at jeg har dem, og de åbnes så i Temp.
I går installerede jeg Acronis 2016, som jeg ellers havde installeret på en computer, jeg kun bruger som reserve. Så fik jeg muligheden af at flytte licensen til den nye computer, rigtig fint af Acronis :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2016 - 12:07 #9
Nå det plejer de ikke at gøre. Min cykel makker er blevet snydt af dem et par gange. Nu bruger han Aomei Backupper free
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2016 - 12:20 #10
Det forbavser mig. Jeg har nemlig en gang før benyttet den mulighed, og det er længe siden. Men Aomei er da udmærket.