Avatar billede Kasper4450 Mester
18. november 2016 - 21:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Nyt coax modem

Hej alle jeg har internet gennem Yousee og har derfor deres egen wifi modem med coax cabel.
Kan man ikke købe et nyt selv som er bedre.
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2016 - 23:35 #1
Har selv YouSee coax modem, der virker fint. Formoder du har en nyere model.
Hvad er dit problem? Den sender jo på både 2,4 og 5GHz båndet.
Er det dækning i fjerneste ende af huset? Eller?
Avatar billede Kasper4450 Mester
19. november 2016 - 01:07 #2
Ny model ja
Den falder tit ud og har dårlig dækning.
Vil gerne undgå at sætte endnu en strømninger på :-)
Avatar billede INK Ekspert
19. november 2016 - 09:28 #3
Du har placeret den højt og frit? Ingen betonvægge eller radiatorer, som den skal sende igennem?
Er det interferens med naboerne, kan det hjælpe at skifte kanal. Der findes et program
inSSIDer, der kan hjælpe med dette.
http://www.majorgeeks.com/files/details/inssider.html
Avatar billede puren Ekspert
20. november 2016 - 01:57 #4
er også yousee kunde gider ikke alt deres yousee´s knald så har smidt mit modem i gateway-mode få den første enhen efter deres "modem" får WAN ip og så er det mit netwærk
Avatar billede Kasper4450 Mester
21. november 2016 - 11:20 #5
Den står frit ikke tæt på hverken elskab eller radiatorer (Har gulvvarme)

Ink det prøver jeg