Avatar billede tullebob Praktikant
22. november 2016 - 03:43 Der er 3 kommentarer

White screen ved opstart af Lenovo carbon x1

Jeg har prøvet flere diverse løsninger på nettet men uden held.
Når jeg starter min bærbær (Lenovo carbon x1, windows 7) viser den med det samme en hvid skærm, ikke noget med at loade windows først etc. Keyboardet virker fint, da jeg kan justere lysstyrken. Jeg har holdt tænd/sluk knappen nede i 15-20 sekunder, men løser ikke problemet, jeg har prøvet at resette ved hjælp af en lille knap bag på bærbaren,  jeg har prøvet at sætte den til en sekundær skærm, men uden held.
Jeg har haft den i 2.5 års tid, så garantien er udløbet.
Håber på jeg ikke skal på jagt efter en ny bærbar.
Tak på forhånd.
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2016 - 10:59 #1
Som du sikkert har set på nettet er der mange fejlmuligheder.
Ved du om maskinen rent faktisk booter færdig, selvom du ikke kan se det?
Det forhold, at den ikke virker med en sekundær skærm (du har selvfølgelig trykket F7/F8 eller den relevante for dig for at flytte billedet til sekundær skærm?) lyder desværre usundt. Det tyder på fejl på grafikkortet og ikke blot en løs ledning.
Avatar billede tullebob Praktikant
22. november 2016 - 18:58 #2
Det lykkedes at få billede på sekundær skærm (havde helt glemt at trykke f7)
Fejlen lå i lcd kablerne, som ikke sad ordentlig i.
Men tusinde tak for hjælpen !.
Avatar billede INK Ekspert
22. november 2016 - 23:31 #3
Nu ved du så, at det ikke er grafikkortet.
Det er så forbindelsen mellem grafikkortet og skærmen. Måske en løs ledning? Måske noget andet? Men nu er det måske umagen værd at adskille og checke. Eller det har du måske allerede gjort. Du skriver lcd kabler, så det er jo nok helt løst nu?