Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
25. november 2016 - 12:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Black friday SSD forslag

Jeg mangler en SSD til min computer, og da det er black friday i dag tænkte jeg at der nok er nogle tilbud, men jeg er ikke god til at navigere rundt efter disse.

Størrelsesmæssigt skal den bare være over 100GB. Prismæssigt vil jeg sige max 800kr.

Hvis i har nogle forslag vil jeg da sætte pris på disse :-)
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2016 - 12:28 #1
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
25. november 2016 - 12:41 #2
#1 altså ummiddlbart ser det fint ud, men hvad mener du med "hvis du bare går efter pris"?
Kvalitets- og performancemæssigt, er den så på niveau med konkurrenterne?

Jeg er stadig ny i det her felt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2016 - 12:55 #3
Kører selv med Sansung 850 og er glad for denne. Du kan se en sammenligning mellem den ink henviser til og den jeg bruger:
http://ssd.userbenchmark.com/Compare/Samsung-850-Evo-250GB-vs-Kingston-SSDNow-UV400-240GB/2977vsm137815

Bemærk at prisen på de 527 kr er baseret på køb gennem Amazon
Pris gennem danske sider starter fra ca 750 kr ex fragt.
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2016 - 13:01 #4
Hvad er dit reelle behov for størrelse? Hvad skal ligge på SSD´en ud over styresystemet?
Har du 2 diske i din PC? Så nr. 2 er lager m.v.
Hvad er det for en PC? Stationær eller laptop? Er den gammel? Hvor mange år forventer du at bruge den?
Generelt er alle nye SSD meget holdbare og hurtige. Men det skal jo også passe til maskinen og behovet. Det er trist at spare et par hundrede kroner på et forkert indkøb ;-)
Avatar billede smileymans Praktikant
25. november 2016 - 14:51 #5
Nu har jeg lige set, at Shark gaming har haft en 128gb SSD til 160 kr og en 240 GB til 300 kr. Men de er revet væk. så 600 for en SSD på 240GB på black friday må kunne gøres billigere :-D
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
25. november 2016 - 15:11 #6
PC'en er en stationær, en ældre gamer jeg byggede.

Den har allerede en normal HDD på 500GB.

Lige PT spiller jeg League, Overwatch, Far Cry Primal, til tider også ARK.

Jeg vil nok lægge styresystem og ARK på SSD'en, da de tager længst tid om at loade.

Håber at det beskriver nok.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
25. november 2016 - 15:13 #7
Jeg byggede den i 2012 hvis jeg husker rigtigt.
En i5, Radeon 7950, 8GB RAM, og et ASUS bundkort.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2016 - 15:50 #8
Der skal formodentlig ligge et styresystem, derfor enig med #3.