Avatar billede lfskov Novice
25. november 2016 - 14:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hvilken gamer pc skal jeg købe?

skal have købt en gamer pc til sønnen. har set en til 5999 hos topdata (black friday) men ved ikke hvad jeg skal se efter.han spiller mange af de tunge spil. håber på lidt hjælp. på forhånd tak
Avatar billede eurositi Ekspert
25. november 2016 - 22:03 #1
Topdata-PC'en er fremragende til prisen. Den er konfigurérbar, sp du kan jo skrue lidt op for nogle af ydelserne, hvis du har råd til det.

Medmindre at du er fanatisk anlagt og insisterer på at spille i 4K opløsning, burde 1060-GPU'en være mere end tilstrækkeligt til at afvikle alle spil i fuld HD opløsning med høj framerate. Sørg dog i så fald for at købe en skærm til, som kan køre i 144Hz. En decideret 3D-skærm er kun relevant, hvis du vil spille spil med 3D effekter - og har udstyret til at vise det.

En i7 processor er ikke relevant, hvis du kun vil spille spil. Men hvis du også vil bruge den til tung billedredigering, rendering, videobehandling, kan det godt svare sig. Søg på "multithreading" hvis du vil vide mere.

RAM bør nok være på 16 gb. En SSD til styresystemet og en almindelig SATA-disk som backup er nok for de fleste, men du kan også hente lidt load-hastighed, hvis du opraderer SSD'en til en Samsung EVO disk. Tror jeg.

Resten af komponenterne er der sikkert andre eksperter, som kan fortælle om. :)
Avatar billede lfskov Novice
25. november 2016 - 22:20 #2
Mange tak for dit svar