Avatar billede oldemor Mester
27. november 2016 - 13:14 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Recovery F9 knappen på Asus notebook virker ikke

Hej
Håber der er nogen der kan hjælpe inden jeg bliver vanvittig af Asus notebook.
Jeg skal have Pcen tilbage til fabriksindstillinger da den simpelthen laver så meget kludder i det hele. Men hvis jeg trykker på F9 tasten som der står i manualen, går den ind i windows Boot Manager og der kan jeg så vælge windows 7 eller F8 hvor jeg kan vælge fejlsikret tilstand, start windows normalt osv, eller jeg kan vælge windows memory diagnostic. jeg har prøvet det hele og det kører men det er jo ikke det jeg vil. jeg mangler simpelthen den valgmulighed at kunne lave en recovery af pcen. Under denne computer er der vist et C drev:OS, et D drev:DATA og et R drev:Recovery, så jeg kan ikke forstå hvorfor knappen ikke virker.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 13:54 #1
,Er det når computeren booter du trykker F9 ?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 14:04 #2
Ps. Det skal være når Asus logoet vises.
Avatar billede oldemor Mester
27. november 2016 - 14:15 #3
Jeg har lige prøvet at holde F9 knappen nede i det øjeblik Asus logoet viser sig, så genstarter den, men hvornår skal jeg slippe F9 knappen igen
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 14:43 #4
Jeg har selv denne her: http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/asus-e502sa-156-full-hd-baerbar?cid=ps_950201b60000
Så det med F9 skulle vel være det samme.
Nu har jeg så selv prøvet det og konstateret, at det heller ikke virker her.
Der sker simpelthen ikke noget. Computeren starter bare op.
Men ellers kan du prøve en systemgendannelse af windows, fra kontrolpanelets løsningscenter.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 14:46 #5
Hvis du har opdateret til windows 10, er her en forklaring:
https://www.asus.com/support/faq/1013001
Avatar billede oldemor Mester
27. november 2016 - 14:57 #6
Nej det er windows 7 som computeren er født med. Jeg har kigget lidt på systemgendannelse, men den har lavet kludder i det længere tilbage som systemgendannelsen har registreret
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 15:01 #7
Avatar billede oldemor Mester
27. november 2016 - 15:10 #8
Jeg prøver det lige
Avatar billede oldemor Mester
27. november 2016 - 15:25 #9
Den skriver dette til mig når jeg har forsøgt at køre filen. (Recovery partition cannotbe found! Recovery process is aborted. Please contact ASUS Service Center for further assistance
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 15:42 #10
Fik du ikke en Recovery CD/DVD med da du købte computeren?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 15:45 #11
Ellers må du jo ringe til Asus service. Så vil de formodentlig spørge efter serie Nr.
Avatar billede oldemor Mester
27. november 2016 - 15:56 #12
Der var ingen  cd/dvd med. Ved du om det koster at få hjælp ved Asus
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 16:09 #13
En spørgsmål om fabriks indstillingen koster vel ikke noget, men skal computeren på værksted, er det et spørgsmål om garantien. Er den udløbet, ja så koster det noget.
Men er det ikke windows 7 som laver det kludder?  Hvis det er, skulle en system gendannelse kunne klare det. http://helpdesken.dk/windows-7-systemgendannelse/
Avatar billede oldemor Mester
27. november 2016 - 18:10 #14
Jeg kan ikke rigtig bruge systemgendannelse til noget, det går kun tilbage til begyndelsen af november 2016 og problemet har været der længe men er bare blevet værre og værre. Det er gudske tak og lov ikke min egen computer for så var tålmodigheden da for længst sluppet op med den. Det er en vens computer som jeg lovede at ville starte op på en frisk
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2016 - 19:21 #15
Jeg mente ikke du skulle starte fra et genoprettelses punkt. Det e windows egne system filer som skal gendannes. Du kan også prøve at starte op med F8 og se på mulighederne der.
Avatar billede oldemor Mester
28. november 2016 - 12:26 #16
Jeg har lige kigget lidt under F8 knappen. der var nogle valgmuligheder, men hvad skal jeg vælge???
Startup Repair
System Restore
System Image Recovery
Windows Memory Diagnostic
Command Promt
Jeg forsøgte at ringe til Asus på det nummer som står på deres side, men den sagde det var et ugyldigt nummer.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2016 - 12:51 #17
Jeg ville vælge System restore. Men Jeg kom i tanke om, at det har jeg prøvet engang, hvorefter der kom en helt absurd besked: "Windows er låst lås den op"
Men ingen forklaring på hvordan. Men nu kan du jo prøve.
Hvis der står en nøgle på siden af computeren, kan du få en windows  7 Iso fra Microsoft og begynde helt forfra med formatering og installation.
Asus support Danmark:https://www.asus.com/dk/support/
Microsoft windows 7 Iso: https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows7
Avatar billede oldemor Mester
28. november 2016 - 17:22 #18
Jeg forsøgte først at lave en System Restore men de tidspunkter der var at vælge imellem gik kun fra 1 november og så til i dag så det duede ikke. Så gik jeg inder under linket du sendte til Microsoftes side, og der tastede jeg produktnøglen ind, men den fortalte mig nok så fint at det så ud til at min windows var installeret på computeren fra Asus (som om jeg ikke vidste det, det er f.....det jeg bøvler med) så jeg skulle kontakte Asus. Så gik jeg ind under det andet link du sendte til Asus, og her fandt jeg et telefonnummer der virkede. De ville sende et lille program til mig over mail, så jeg kunne få det hele genindstalleret. ojjjj hvor blev jeg glad.....så kom der en mail fra Asus at de i øjeblikket havde problemer med at sende filer ud af huset, men de arbejdede på det og de skulle nok sende så hurtigt de kunne. (Ja hvor uheldig kan man da lige være), men ok bare det så kommer til at virke
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2016 - 22:23 #19
Nå ja, som du skriver, bare det kommer til at virke, og nu lysner det da. :-)
Avatar billede oldemor Mester
08. december 2016 - 22:03 #20
Lige en lille opdatering på hvad jeg fik ud af supporten fra Asus. Efter at jeg for tredie gang kontaktede Asus for at spørge til hvor filen, som de lovede at sende, ikke var kommet endnu, fik jeg desværre en forkert supporter i rørret. De havde ikke noget program der kunne rette op på F9 knappen så den skullesendes ind. Efter lidt tovtrrækkeri endte det med at jeg sade at Asus computeren blev smidt ud og så blev der købt en anden af et andet mæke. Ja sådan endte den historie.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2016 - 11:45 #21
Ak ja, det var jo surt. Men hvis de andre taster fungerer som de skal, er der jo en anden mulighed. Du kan midlertidig sætte et andet tastatur til en USB port, og prøve at komme i F9. Det er lige meget hvilket tastatur der er, hvis det er et ældre, med rund stil, kan man få en billig adabter til USB.
Avatar billede oldemor Mester
05. februar 2017 - 17:03 #22
En opdatering vedr. Asus computeren. Foreløbig kører computeren nogenlunde ved at rense ud med de forskellige programmer jeg har kunnet finde og så bliver der kigget efter en anden computer og så får Asus et spark ud af døren når den nye er fundet. Men ellers tak for hjælpen herinde
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2017 - 17:32 #23
Det er Ok!