Avatar billede BentTh Juniormester
27. november 2016 - 14:26 Der er 8 kommentarer

Ordnet opstilling i ark 2, p.g.a. oplysninger i ark 1

Udregning af priser i ark 2, p.g.a. mængder og deloplysninger i ark 1

ARK 1
Kol:                    E          G              H            I          J          P

række 11    V6326        tekst     epris 1    epris 2    epris 3    200,0
række 12    V6337        tekst    epris 1    epris 2    epris 3    350,0
række 13    blank        blank    blank    blank    blank    blank
                            - do -
række 21    V6777        tekst     epris 1    epris 2    epris 3    140,1
række 22    blank        Blank    blank    blank    blank    blank

ARK 2
Kol:            B              E        F        G          H

række 8    200,0        tekst     15,00    4,00    50,00
række 9                3000,00    800,00    10000,00
række 10    hver 3. linie: altid blank linie
række 11    350,0        tekst     epris 1    epris 2    epris 3
række 12                tpris 1    tpris 2    tpris 3
række 13    hver 3. linie: altid blank linie
række 14    140,1        tekst     epris 1    epris 2    epris 3
række 15                tpris 1    tpris 2    tpris 3
række 16    hver 3. linie: altid blank linie

I ark 1 er en samlet mængde (200,350,140,1), samt en række oplysninger vedr. pris mv. Bemærk at der er spring fra linie  12 til næste, her linie 21
I ark 2 overføres samlet delmængde til kol. B, og oplysninger samt enhedspriser.
i række 9 udregnes samlede delpriser
næste linie i ark 2 skal være blank.
Hvis der er flere mængder i ark 1, kol. P, overføres de  til ark 2, kol. B
Næste mængde, 350,0 derefter 140,1, osv. til en slutkode.
Opgaven er altså en ordnet opstilling i ark 2, incl. oplysninger  og totalsummer,
således at hver delmængde får 3 linier til rådighed.
For mig er det ikke problemet at får overført oplysningerne fra srk 1 til ark 2,
men at næste delmængde placeres lige efter foregående med en blank linie imellem.

Giver det mening? - kan det lade sig gøre?
Avatar billede BentTh Juniormester
27. november 2016 - 17:03 #1
Yderligere forklaring af problemet:
I celle B8, ark 2, skal formlen søge om mængden i celle P11, ark 1,
er større end 0.
Hvis den er det, overføres mængden og øvrige relevante oplysninger
fra kol. E, G, H, I OG j
Herefter søges i næste celle i kol. P, ark 1, indtil sidste linie i ark 1 er nået
(celle P75)
I ark 2, kol. B, overføres mængder fra kol. P, ark 1, hvis mængden i kol. P
er >0  I ark 2 kol. B, overføres første mængde >0 til B8, næste til B11, B14
o.s.v.
Jeg undskylder at opstillingen overfor ikke fik det tilsigtede visuelle udtryk.
BT
Avatar billede Hestehat Seniormester
27. november 2016 - 19:41 #2
Kan du uploade et eksempel via dropbox, google drive el. lignende?
Avatar billede finb Ekspert
28. november 2016 - 09:24 #3
Kan du ikke nøjes med
Data >> Subtotaler ?
Avatar billede BentTh Juniormester
28. november 2016 - 10:05 #4
Jeg kommer med en opstilling.
BT
Avatar billede BentTh Juniormester
28. november 2016 - 17:28 #5
Jeg har en mappe med 2 ark, men problemet er at få dem gjort synlige for andre.
I Dropbox spørges efter en mailadresse for den person der skal se resultatet, men den kan jo ikke bruges her.
Hvad gør jeg?
vh BT
Avatar billede Hestehat Seniormester
28. november 2016 - 18:43 #6
Jeg er ikke lige 100-metermester i hvordan dropbox virker. Prøv eventuelt denne:

https://www.filedropper.com/
Avatar billede Mads32 Ekspert
28. november 2016 - 19:04 #7
Hej
Angående dropbox.
Du skal gemme filen på dit "Dropbox- bibliotek"
Derefter laver et link til filen og indsætter linket på din besvarelse her på "Ekspeten" så kan alle der har lyst hente filen og komme med indput.
Avatar billede BentTh Juniormester
28. november 2016 - 21:22 #8
Hej.
Det lykkedes vist nu.
Det er vist også den metode du beskriver Mads32
https://www.dropbox.com/s/f3gmvrrbv17fbng/KALK.xlsx?dl=0

vh BT