Avatar billede Aussieboydk Juniormester
08. december 2016 - 23:45 Der er 1 kommentar

Excel som database

Så har jeg en tricky en.

Jeg bruger idag excel til at lave tilbud til alle mine nye potentielle kunder.
Jeg bruger 2 ark.
Første ark er en kundedatabase, hvor alle leads osv indtastes.
Andet ark kopieres ved hvert møde, og er som en elektronisk spørgeformular, med alle produkter, samt en billigste løsnings beregner.

Hver kunde får sin egen mappe i min dropbox (som evt kan konverteres til office 365 one drive løsningen om nødvendigt)
Dvs mappe 1 hedder kunder og har ark nr 1 i.
Mappe nr 2-??? hedder DK[Dato] [xxx (kd nr)] [kundenavn] og laves som kopi af dokumentmappen med alle filerne i. Disse omdøber jeg så manuelt og går så til møde.

Mit ønske er at kunne gøre en hel del ting.
1. Til at starte med lave en vba knap eller lign, der automatisk kopiere mappen med rigtig titel, dato og kundenr og navn. Data taget direkte fra kundedatabasen, som iøvrigt bruges til at booke møde med også.
Data skal ligeledes kopieres direkte ind i arket, til brug for ordrebekræftelsen. Disse info er firmanavn, navn, titel, adresse, cvr nr, tlf nr, startdato, og email.

2. Når et tilbud så er udformet, har jeg 2 priser (abonnementspris samt engangsinvestering) som jeg ønsker sendes tilbage til kundedatabasen. Således jeg der kan se 1. ,2. og evt 3. ordre på kunden. Kun med de 2 priser.

Jeg er rimelig haj til excel, men så avancerede funktioner har jeg dog ikke skulle lave før. Så håber i derude kan hjælpe. Har mange flere ting jeg vil kunne. Men vi starter med disse 2.

Se evt mere om projektet i mine 2 andre tråde.
Avatar billede ebea Ekspert
11. december 2016 - 16:37 #1
Jeg har sendt dig en fil, med de ting som du efterspørger!