Avatar billede vbr Seniormester
11. december 2016 - 10:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke cromecaste Google Fotos

Jeg har et meget mærkeligt problem. Jeg cromecaster uden problemer fra f.eks. DR og Youtube. Men mine film fra Google Fotos virker ikke. Er der andre herinde, som også har det problem?
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2016 - 14:40 #1
Hos mig virker det fint med videoer optaget både med iPhone og med 2 kameraer.
Virker det med dine fotos fra Google Fotos? Hvilket format er dine videoer taget i?
Avatar billede vbr Seniormester
13. december 2016 - 09:36 #2
Tak for svaret. Videoen virker også nu. Til gengæld hakker videoen gevaldigt i det, når den cromecastes.

"Problemet" var måske, at selv om videoen var synlig på Googlefotos, så var filen åbenbart i gang med at blive uploadet.

Jeg har i øvrigt redigeret videoen i MovieMaker, der har gemt den som en MP4-fil i højeste opløsning. Det er nok på grund af fil-størrelsen, at videoen hakker i det.

Noget helt andet ? er det mon muligt at cromecaste videoer fra FaceBook?
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2016 - 09:59 #3
Jeg kan streame til AppleTV (Airplay), men ikke Chromecaste fra min Facebook app på en iPhone.
Fra en Chrome browser på min Mac kan jeg chromecaste, så det er vejen frem.
Avatar billede vbr Seniormester
16. december 2016 - 12:16 #4
Jeg har lige skiftet Wifi fra Fulrate, hvor Cromecast virkede perfekt, til Waoo, hvor det også virker fint. Indtil jeg slukker tv'et.

Næste gang virker det ikke.

Men problemet kan løses ved at nulstille og konfigurere cromecast. Så virker det igen.

Det er lidt træls. kan problemet ligge i routeren fra Waoo?
Avatar billede INK Ekspert
16. december 2016 - 12:47 #5
Har du forbundet den til et USB stik på dit fjernsyn? I så fald skal det være det stik, der kan bruges til en harddisk.
Prøv om det er samme problem såfremt du anvender ekstern strømforsyning.
Avatar billede vbr Seniormester
16. december 2016 - 16:40 #6
CromeCast er forbundet med det samme USB-stik, som har virket fint med Fullrates router efter den første installation for et halvt år år siden. Uden at jeg har skulle nulstille og konfigurere CromeCast én eneste gang.

Desuden konfigrurer både min mobil og tablet CromeCast efter nulstilling. Der er forbindelse med samme, og det går hurtigt og smertefrit.

Men når tv og mobil/tablet har været slukket, kan CromeCast-App'en ikke finde, men forsøger forgæves at tilslutte sig en "enhed i nærheden". Det hjælper ikke at skrive koden på fjernsynets skærmbillede.

Ændringen i opførsel er sket efter at Waoo-routeren har overtaget "jobbet".
Avatar billede INK Ekspert
16. december 2016 - 22:57 #7
Kan du oplyse navn, type m.m. for din router.
Det lyder mærkeligt, at ny router skulle være indstillet væsentligt anderledes end den gamle, men det er selvfølgelig 2 forskellige leverandører.
Du kunne prøve at give Chromecast en fast IP-adresse i routeren.
Avatar billede vbr Seniormester
04. januar 2017 - 19:02 #8
Problemet er løst.
En medarbejder hos bredbåndsleverandøren påstod dog først hårdnakket, at fejlen absolut ikke kunne ligge i deres router.
Men en anden medarbejder foretog en ændring af routers opsætning, og nu fungerer det forrygende godt og faktisk mere brugervenligt end med den tidligere bredbåndsleverandørs router.
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2017 - 19:43 #9
Det ville selvfølgelig være rart at vide hvilken ændring ;-)
Avatar billede vbr Seniormester
06. januar 2017 - 17:17 #10
Enig, men jeg fik desværre ikke spurgt om det.

Vi har lige fået fibernet ført ind i huset, og installering og opsætning af routeren var inkluderet i pakken. Så jeg har ikke selv haft noget med det at gøre.