Avatar billede nemlig Professor
12. december 2016 - 17:49 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows10 PC'er kan ikke få adgang til internettet

Hejsa. Min PC gik i sort i går aftes, og efter genstart var skærmindstillingerne ændret til 800 x 600 og der var ikke hul igennem til internettet.
PC'en er kablet til en router og under status på forbindelsen, står at netværket ikke er identificeret. En diagnose fortæller, at "Ethernet har ikke en gyldig IP-konfiguration. Både IPv4 og IPv6 har status = "Ingen netværksadgang".
Routeren er genkonfigureret og en anden kablet pc virker. Så routeren er antageligt ikke problemet.

Jeg har sat min iPhone til PC'en via USB for at afprøve netværket den vej. Det plejer at virke, men under status på dette netværk, står der "Identificerer...." og så sker der ikke mere. iPhonen viser, at der er internetdeling med 1 enhed.

Jeg har ingen fejl på PC'en under "Enhedshåndtering".

Håber på lidt input til løsninger.
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2016 - 18:18 #1
Gå i indstillinger - netværk - skift adaptor indstillinger. Marker dit netværk og deaktiver efterfulgt af aktiver. Det løser almindeligvis problemet.
Alternativt sletter du og genstarter. Derefter vil den finde hardware og geninstallere netværk.
Avatar billede nemlig Professor
12. december 2016 - 19:39 #2
Tusinde tak "ink". Løsningen var, at jeg slettede netværkscontrolleren i "Enhedshåndtering" og genstartede herefter pc'en - lige som du foreslog. Og hurra hurra - så virker det nu. :)
Avatar billede BITSTV Juniormester
12. december 2016 - 19:54 #3
Mit problem var identisk med ovenstående, og jeg forsøgte løsningen med Indstillinger - Netværk - Skift Adaptorindstillinger, deaktiverede og aktiverede.
Det virkede ikke, og jeg kunne ikke få adgang til at slette netværket.
På samme skærmbillede som Skift Adapterindstillinger kunne jeg dog få adgang til at nulstille netværket, og det har jeg gjort. Computeren nulstillede og genstartede som led i processen, og nu har jeg internet igen.
Tak for hjælp og inspiration!
Avatar billede hjolsen Ekspert
12. december 2016 - 23:12 #4
Der er pt en fejl på mange win 10 (opdatering ) som afbryder netværket .
Løsningen : kør følgende kommando i en administrator prompt :
NETSH WINSOCK RESET

Genstart og forbindelsen er der igen !
Avatar billede posten Ekspert
16. december 2016 - 08:00 #5
nu når jeg ser i også vælger at la jeres iphone kører på jeres trådløs netværk så husk : IKKE  danske bokstaver i kodeordet
Avatar billede nemlig Professor
16. december 2016 - 17:40 #6
Tak for input, men jeg tror, du misforstår min forklaring om iPhonen, med mindre det er en venlig info om en helt anden mulig problemstilling :)

iPhonen kan kabel-tilsluttes til PC'en via USB og derved kan iPhonen virke som modem til pc'en. Her anvendes ingen koder til trådløst netværk, da iPhonen benytter sig af tlf.udbyderens datanetværk.
Avatar billede posten Ekspert
16. december 2016 - 20:07 #7
en iphone kan kobles på et trådløs netværk som en en anden pc'er !!!
Avatar billede nemlig Professor
16. december 2016 - 20:21 #8
#7 Jeps, men tråden handler jo om noget helt andet ;)
Avatar billede posten Ekspert
16. december 2016 - 23:43 #9
jo jo skrev bare HVIS  man vil bruge en trådløs forbindelse til iphone skal man IKKE  bruge de danske bokstaver i kode ordet for så kommer du ikke på
Avatar billede nemlig Professor
18. december 2016 - 21:24 #10
#4 Jeg fik samme problem med min bærebare. Dit løsningsforslag fungerede perfekt og problemet var derfor hurtigt løst.
Avatar billede rallemand10 Praktikant
02. august 2017 - 23:20 #11
Jeg har prøvet at sætte komandoen som hjolsen, sagde man skulle sætte ind, og derefter genstarte min computer, og alt er stadig som før, og ingen ting har ændret sig. Andre ideer til hvad man kan gøre her i år 2017 til en ikke identificeret ethneret adgang

På forhånd tak :)
Avatar billede rallemand10 Praktikant
02. august 2017 - 23:27 #12
Opdatering: jeg gjorde det en gang til, og det er fixet nu :)
Avatar billede rallemand10 Praktikant
03. august 2017 - 13:27 #13
Nå... Jeg bliver desværre nød til at komme med endnu et surt opstød. I dag tændte jeg min computer, og forbindelsen var igen ''ikke identificeret''. Jeg tænkte at jeg bare vil prøve ligesom i går, og efter første gang, skete der ikke noget, så jeg prøvede bare igen, for det virkede anden gang i går. Men denne gang virkede det heller ikke. Jeg har  nu forsøget at gøre det som hjolsten anbefalte, op til 10 gange, og den siger det samme hver gang. Er der andre der oplever det samme problem som mig

På forhånd tak :)