Avatar billede Makholm Novice
13. december 2016 - 17:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lan Party setup

Hej med jer

Vi går med planer om at afholde nogle LAN partyes  men har nogle spørgsmål til netværk håber i kan hjælpe  vi bliver ca 150
vi har følgende udstyr
8 stk HP procurve switche 2424g  24 port 100 mbit og 2 port 1 gbit
1 dlink 1510 giga switch
1 stk edge router ubnt pro

men hvordan skal nettet sættes op for at det køre bedst    jeg har hørt at man kan få broardcasting problemer hvis man laver det som et stort ned i samme ip segment

ville det være en beder ide at lave et vlan i 1510 til vær hp switch  ?

eller hvad tinger i ?

mvh Martin
Avatar billede Makholm Novice
13. december 2016 - 17:54 #2
Hej Rasmus  vi har masser af udstyr  men mangler lidt hjælp/ plan til konfiguration
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 18:35 #3
http://www.wikihow.com/Host-a-LAN-Party

eller skal de spille samme spile mulitpring server
Avatar billede Makholm Novice
18. december 2016 - 19:42 #4
har fundet en løsning

et vlan til vær  switch og en routing tabel i routeren til at route trafikken mellem de 8 switche
Avatar billede nfssister Forsker
18. december 2016 - 20:11 #5
150 enheder burde ikke være et problem, men ellers kan du godt sætte VLAN op til 8 Switche, men det virker lidt overkill at lige under 20 computere skal køre på hver deres lukket netværk.

Kan se du leger lidt med UBNT produkter, du kan evt. kigge lidt på deres nye uniFi Switch (Ikke PoE). De understøtter 10 GBps over fiber til billigere penge end de fleste. For tror nærmest det er hastigheden mellem de 8 switche der bliver problemet.
alternativt, 4 x 48 ports :)

https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-2448/