Avatar billede bjarneha Praktikant
13. december 2016 - 21:47 Der er 4 kommentarer

Adgangskontrol med stregkode

Jeg vil gerne have lidt hjælp til at eksperimentere videre med et lille projekt at lave adgangskontrol med en stregkodelæser(usb) - en PC med kodedatabasen - evt. et relækort der styres af pc udgange.
Hvordan/hvor finder jeg software til at læse stregkoden, kontrollere den i databasen og trække en udgang hvis koden er korrekt iht. database.
Har også leget en smule med auduino, men ved ikke hvordan jeg evt. kan stykke noget brugbart sammen. PS! det er kun et projekt for egen leg og læring og skal ikke på nogen måde gøres til en kommercielt problem - med dyre løsninger ;-)
Avatar billede acore Ekspert
13. december 2016 - 22:23 #1
Avatar billede bjarneha Praktikant
14. december 2016 - 07:51 #2
men det er jo desværre bare en løsning med rfid og ikke stregkoder, som jeg helst ville have - ellers en udmærket løsning med masser af muligheder for eksperimenter.
Avatar billede acore Ekspert
14. december 2016 - 08:06 #3
OK - den detalje havde jeg ikke fokuseret på. Når jeg foreslog raspberry pi er det fordi den er billig og der utrolig mange løsninger at finde.

Prøv at google "raspberry pi barcode access control" eller lignende - jeg fandt https://www.youtube.com/watch?v=DpBxRLzUXUE som en af de første (med QR code) og https://technoobsite.wordpress.com/2016/02/02/raspberry-pi-barcode-scanner/ (der ser ud til også at kunne bruge stregkoder).
Avatar billede rajRKO Novice
15. december 2016 - 07:28 #4
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin