Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
16. december 2016 - 07:01 Der er 3 kommentarer

Kan ikke overføre lyd fra computer til tv

Hej.
Jeg har en Toshiba Qosmmio mmed win10 installeret, jeg har før kunnet via WIDI overføre min skærm til mit smart tv, og det virker da også ganske fint, lige på nær at nu kommer lyden ikke med mere, så lyden bliver afspillet på computeren og video på mit tv, hvilket jo ikke er optimalt.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være gået galt, og hvor jeg skal lede for at finde en løsning, evt. udskifte en driver eller lign.?

På forhånd tak og god jul :)
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 07:49 #1
Prøv de forskellige muligheder i Kontrolpanelet Lyd Hvis du bruger HDMI Skal du vælge Digital Lyd
https://billedeupload.dk/images/uL9V1.png
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
16. december 2016 - 09:22 #2
bruger trådløs WIDI over WIFI, det har virket før, men tænker at der måske er sket noget efter en opdatering, eller antivirus har slettet noget snavs.

Men prøvede lige at gå ind i lyd fra kontrol panelet og der kunne jeg vælge mit tv og højttalere, højttalere stod som standard, så satte tv som standard, og det virker som det skal, også når jeg ikke kobler tv op laptop sammen, så går den automatisk på computeren.

Mange tak for hjælpen poko1, det var heldigvis ikke så stort et problem som jeg frygtede :)
Avatar billede kurtba Ekspert
17. december 2016 - 22:14 #3
Så husker du også lige at markere Poko1´s svar som løsningen :-)