Avatar billede mikkel251 Seniormester
16. december 2016 - 10:59 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

window update vil ikke opdatere min pc

Hej eksperter.
jeg har lige lagt windows 8.1 på min computer og har prøvet at opdatere den som man skal men der sker ikke en dyt, den står bare og søger og det har den gjort hele natten lang i nat og de andre par nætter, jeg får ingen fejlkode eller andet.

er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ??
jeg har søgt på google og jeg har prøvet support fra microsoft og de gav mig et program ( WindowsUpdateDiagnostic ) der skulle løse det men det virkede heller ikke.
jeg har overvejet at ligge windows 10 på som den havde før, men så forsvinder dvd drevet og min grafik bliver ret dårlig, så derfor skal den have win 8 på igen.

jeg håber der er en der kan hjælpe med det :D
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 11:08 #1
Prøv at køre denne Den skulle indeholde alle Opdateringer til dagsdato. Du kan vælge mellem 32 & 64 Bit
http://www.chip.de/downloads/WinFuture-Windows-8-Update-Pack-Upgrade-64-Bit_63004570.html
Avatar billede mikkel251 Seniormester
16. december 2016 - 11:26 #2
den prøver jeg lige tak :D
Avatar billede INK Ekspert
16. december 2016 - 11:27 #3
Enig med #1.
Det undrer mig dog, at Windows10 ikke kunne bringes til at køre. Du havde vel opgraderet driverne for grafikkortet og DVD-drevet.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
16. december 2016 - 11:59 #4
windows 10 kunne sagtens køre min grafikken var egentlig oki men hvis jeg åbnede facebook så var det striber i den blå farve, og det er der ikke i windows 8, jeg er ikke ekspert på den område men jeg har aldrig oplevet at jeg ikke kunne ligge et nyt windows på og der så manglede et dvd drev osv.. min pc er en bærbar lenovo z50
og jeg købte den for 2 år siden
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 12:27 #5
Mange gange skal  man i Indstillinger for stifinder aktivere vis skjulte filer mapper og drev. for at se drevet og nogle gange vises det hvis der er et medie isat.
Avatar billede INK Ekspert
16. december 2016 - 12:45 #6
Har du forbundet den til et USB stik på dit fjernsyn? I så fald skal det være det stik, der kan bruges til en harddisk.
Prøv om det er samme problem såfremt du anvender ekstern strømforsyning.
Avatar billede INK Ekspert
16. december 2016 - 12:46 #7
Undskyld forkert spm. - kan ikke slette!
Avatar billede mikkel251 Seniormester
16. december 2016 - 13:12 #8
helt iorden ink :D

poko1
selvom jeg sætter en dvd i den så kommer der ingenting, så det er derfor jeg ligger win 8 på igen for der virker den :D, jeg ville nu gerne have det løst med både grafik og dvd drev så jeg kunne bruge win 10 som jeg synes er meget bedre end 8
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 13:30 #9
Jeg er enig i Win.10 er godt. Hvis du har iCore CPU! skal du huske at installere Grafik driver til den indbyggede iCore GPU Først.

i
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2016 - 14:57 #10
Undskyld den lange afstand det ringede på døren og katten ville også give sit besyv. lol
Avatar billede Mikael Ekspert
16. december 2016 - 17:11 #11
Dette er uden garanti for dit problem vedr. manglende drivere. ;)

Men så sent som igår, geninstallerede jeg en Win 7 pro på en ældre bærbar Lenovo.
(Ældgammel fra ca 2010)

På den manglede der også et par drivere. Men de kom så som mulighed efter et par microsoft update.. Men de lå under " andre update" i microsoft update. Altså lå de ikke under de sædvanlige "vigtige update"

Iøvrigt så har jeg konstateret, at HVIS der allerede ER hentet update. Og de bare venter på at blive installeret (evt. skal der lige genstartes), så er det helt umuligt, at søge/hente flere update. L.... bliver bare ved med at søge på update.. Hmm ;)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
17. december 2016 - 18:16 #12
poko1 - den opdaterings pakke du linkede til virker ikke den står også bare og søger, der er et eller andet der spærre for windows update
Avatar billede Mikael Ekspert
17. december 2016 - 19:03 #13
#12 Ja det fungere lidt underligt lige pt..

Men prøv at sætte Update til automatisk søg og hentning. Og afvent et par dage.

Så ER der MÅSKE pludselig update til computeren..

Det har jeg oplevet flere gange ;)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
17. december 2016 - 19:18 #14
Nu ligger jeg Windows 10 på og så må jeg have lidt hjælp til mit grafik problem ?
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2016 - 19:20 #15
Som skrevet ovenfor af #9 og katten ;-) skal du huske at opdatere dine drivere inden du installerer Windows10 !
Avatar billede Mikael Ekspert
17. december 2016 - 19:27 #16
Alt efter producent af computeren, så KAN man være heldig at samtlige manglende drivere kommer på update. De ligger MÅSKE under alt andet end lige "vigtige update" ;)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
17. december 2016 - 19:46 #17
Jeg laver en ren installation af Windows 10 så det er ikke en opgradering ? Så når den er lagt på opdater jeg drivere og opdatere computer ?
Avatar billede mikkel251 Seniormester
17. december 2016 - 19:46 #18
Spørgsmåls tegne skulle være en smukt :)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2016 - 19:49 #19
Jeg bruger stort set kun Slimdrive til at hente Drivere. Den søger på Hardware ID. Så du får de nyeste direkte fra producent. Jeg har lavet en PDF. Vejledning.
http://www.filedropper.com/slimdrv
Avatar billede mikkel251 Seniormester
17. december 2016 - 19:56 #20
Oki fedt og tak :) den prøver jeg lige når den er færdig med at ligge win 10 på :)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
18. december 2016 - 16:43 #21
Langt om længe efter en fødselsdag og og installering af windows 10 kan jeg komme videre :D

jeg har lidt svær ved også at opdatere windows 10 og nu er mit dvd drev væk, man kan dog finde det i enhedshåndteringen, men sætter jeg en cd/dvd på sker der intet, jeg har lagt alle de drivere på jeg kunne finde på lenovos hjemmeside inden jeg begyndte at opdatere systemet, jeg har sådan løst til at give den et dask med en hammer, jeg har ikke før oplevet at det skulle være så bøvlet at opdatere sin pc eller at ens drev ikke virker :D, det var lige lidt galde :D hvad gør jeg får at den vil opdatere sig ? og får at drevet virker igen
Avatar billede poko1 Ekspert
18. december 2016 - 16:54 #22
Du finder nogle CD / DVD fix her.
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/2970908
Avatar billede Mikael Ekspert
18. december 2016 - 17:01 #23
MÅSKE vil få dit dvd drev sådan. ??

Slet det i enhedshåndtering.. Genstart computeren.. Så søges der MÅSKE på "ny hardware" på nettet ;)

Det kan aldrig blive værre end nu at slette DVD drevet ;)
Avatar billede kurtba Ekspert
18. december 2016 - 23:03 #24
Jeg har også en pc, hvor dvd drevet stort set er usynligt. Umiddelbart er det ikke synligt i stifinder, heller ikke selv om man lægger en dvd i. Men jeg har så bemærket, at hvis jeg i stifinder trykker på "denne pc" til venstre, så dukker alle drev op i højre del af stifinder - og herunder også dvd drevet. Men i venstre side kan jeg ikke se dvd drevet, selv om den sættes til at vise alle drev.
Når den er synlig i højre side, kan jeg bruge det som sædvanligt.
Når jeg bruger programmer, som jeg skal brænde fra, kan de også se drevet. Problemet kom efter en opdatering af win 10.
Jeg har prøvet alle mulige løsninger fra MS og alle andre, uden at det har hjulpet noget som helst.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 01:48 #25
kort og godt: windows 8 = windows 10 beta version.  microsoft har diverse løsninger på  ders hjemmesider, til alle win8 elendige mangler, hvis en af dem lykkes er man bare heldig.. :)  desværre, sådan er det bare.

men det sagt, det KAN GODT tage 3-10 timer, inden den endelig begynder!

min thinkpad fik en windows 10, bare for at jeg skal sætte mgi ind i det.
den brugte 2 dage, så endelig gik den igang :) haha
Avatar billede nfssister Forsker
19. december 2016 - 06:31 #26
Mht. det med opdateringer, jeg oplever også tit at maskiner står halve og hele døgn og søger før den går i gang med at installere osv.

Men jeg bruger det her på maskiner der er langt efter deres opdateringer:
http://download.wsusoffline.net/
Ser lidt tricky ud når man går i gang, og når man kører den, så skal man have 1 minuts tålmodighed. Oplever på en del maskiner at det virker som om den IKKE starter op selvom man har trykket på knappen - Men vent den kommer.
Problemet er hvis man trykker 2 gange, så fejler den :(

Det med du ikke kan se dit DVD drev, er jeg ret sikker på du kan fikse ved at hente en IDE ATA/ATAPI controllers driver på producentens hjemmeside.
Jeg ser denne fejl ofte på dem der kører generic driver eller med for gamle drivere.

Jeg vil personligt vælge Windows 10 frem for 8 eller 8.1 :)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
19. december 2016 - 13:49 #27
Jeg brugte en af den her fix, til at fixe update fejlen - Resolve problems that prevent you from updating Windows fra https://support.microsoft.com/da-dk/kb/2970908 og det hjalp da med opdateringerne for nu opdatere den, så skla jeg bare have fundet mit drev :D, hvordan finder jeg det når det ingenting vil overhovedet lige meget hvad jeg gør ?.
før i tiden var det sgu ikke så bøvlet, jeg savner den tid hvor det bare virkede:D
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2016 - 14:32 #28
Har du anvendt #19, #22 og #23 ?
Avatar billede poko1 Ekspert
19. december 2016 - 15:01 #29
Jeg sad og kom i tanker om et tidligere Fix med at fjerne Lower File
måske det er løsningen?
https://billedeupload.dk/images/N752V.png
Avatar billede mikkel251 Seniormester
19. december 2016 - 19:57 #30
jeg prøver lige begge løsninger fra ink og poko1 :D
Avatar billede mikkel251 Seniormester
22. december 2016 - 12:06 #31
Jeg kunne ikke få det til at virke, drevet vil bare ikke findes :D,
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2016 - 12:31 #32
På godt jysk er det godtnok træls!
Skriv lige hvilken PC med type-nr.
Skriv også lige fabrikat m.m. for DVD-drevet.
Så kan vi måske lede videre efter en mulig løsning. Du er næppe den eneste i hele verden, der har eller har haft dette problem.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
25. december 2016 - 21:04 #33
det er en Lenovo z50-75
MO: PF9XB4C22097
S/N: PF069CGH
Det skulle vist være det hele :D
Avatar billede INK Ekspert
25. december 2016 - 22:54 #34
Har du kikket på denne side? Indeholder forskellige opdateringer for din PC.
http://support.lenovo.com/dk/da/products/laptops-and-netbooks/lenovo-z-series-laptops/lenovo-z50-75?c=1&beta=false
Der er også beskrivelse af BIOS/UEFI opdatering. Så vidt jeg kan se, er maskinen født med Windows8. Windows 10 kan så nødvendiggøre opdatering.
http://support.lenovo.com/dk/da/products/Laptops-and-netbooks/Lenovo-Z-Series-laptops/Lenovo-Z50-75/80EC/00BSMT?linkTrack=Homepage%3ABody_Search+Products&beta=false
Masser af læsestof til Julen.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
26. december 2016 - 20:05 #35
Ink - Tak skal du have, jeg prøver lige om det vil virke i løbet af imorgen :D
Avatar billede mikkel251 Seniormester
03. januar 2017 - 18:59 #36
nu har jeg installeret alle de drivers jeg kan fra deres hjemmeside, og jeg kan stadig ikke finde mit dvd drev :)
Avatar billede INK Ekspert
03. januar 2017 - 19:12 #37
Nu kniber det med forslag fra min side, men for god ordens skyld: Har du prøvet løsningen i #23?
Avatar billede mikkel251 Seniormester
22. januar 2017 - 10:35 #38
Hej ink.
Ja dem har jeg prøvet, jeg tror jeg måsende den ind til reperation og så måde fortælle mig hvad der er galt :)

Du skal ihvertfald have tak for din tid og din hjælp :)
Avatar billede Mikael Ekspert
22. januar 2017 - 11:55 #39
Jeg har ikke gennemlæst hele tråden.. Så undskyld hvis det er prøvet..

Jeg havde for længe siden samme problem på en XP.. Mit interne dvd drev forsvandt pludselig..

Jeg fandt dengang en masse "links" der BURDE kunne løse problemet.. Men NEJ.. INTET hjalp.

MIN løsning var DENGANG at sætte et USB drevet EKSTERNT DVD drev i computeren.. Og i det drev smide en (dengang XP installationsskive) i det eksterne drev. Og lade windows indlæse det nødvendige.. Og valgte "indlæs 3 parts drivere"

Men jeg har så siden oplevet, at et ellers velfungerende INTERNT dvd drev, bare er stået helt af.. Og så er det bare byt til nyt.. Hmm ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
22. januar 2017 - 12:00 #40
Til ovenstående, så koster (på nettet) et moderne EKSTERNT DVD drev altså ikke mange "fedtøre".. Og slet ikke ifht. den tid man bruger på at få et "INTERNT DREV" til at virke ;)
Avatar billede mikkel251 Seniormester
10. februar 2017 - 16:13 #42
jeg har lagt windows 8 på og jeg fandt ud af at jeg skulle indtaste en dns til microsoft update for min pc spærrede for det så den ikke kunne opdater min pc, hvilket var årsag til jeg lagde windows 10 på, men nu virker det med windows 8 og jeg kan se mit dvd drev, så alt funger perfekt.

Her er den dns som jeg skulle indtaste i egenskaberne påTCP/IPv4
8.8.8.8 og 8.8.4.4