Avatar billede MRRich Praktikant
19. december 2016 - 10:32 Der er 7 kommentarer

CMD: Hvordan får jeg alle extensions for alle filer i en mappe og alle undermapper?

Hej,

Hvordan får jeg alle extensions for alle filer i en mappe og alle undermapper vha CMD?

Jeg har prøvet med dir mm

Men jeg har brug for hjælp.

God jul
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2016 - 11:00 #1
DIR /OE /S >test.txt

det vil liste alle filer i mappen inkl undermapper, og sende data til filen test.txt.
du kan så åbne test.txt med fx notesbog og slette overflødigt - eller åbne den i word og have en makro, der finder extentions, og sletter alt før og efter.
fx vil .docx komme en gang per dokument, men efter oprydning i word kan du fjerne dubletter, og så har den en rå liste kun med endelserne.
Avatar billede INK Ekspert
19. december 2016 - 14:51 #2
For mig er extensions noget med hår-forlængelse, hvilket jeg personligt godt kunne bruge ;-)), men spøg tilside: Hvad går ovennævnte ud på? Er det at vise endelserne i stifinder? Eller er der et andet formål? Jeg vil gerne blive klogere.
Avatar billede MRRich Praktikant
19. december 2016 - 15:06 #3
Jeg skal kun bruge fil typen ikke hele stien.
Avatar billede MRRich Praktikant
19. december 2016 - 15:09 #4
Men typerne for alle filer i mappen og alle filer i alle undermapper...
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2016 - 15:58 #5
http://stackoverflow.com/questions/18920310/vbscript-to-search-for-all-files-with-an-extension-and-save-them-to-a-csv
se på svar på det spørgsmål - med en lille ændring kan den lave en liste med endelserne (der vil være dubletter - dem må du fjerne i fx word/excel).
Avatar billede MRRich Praktikant
19. december 2016 - 23:24 #6
Er der de samme begrænsninger I vbscript mht lange stier som I powershell??
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2016 - 09:39 #7
#6 sandsynligvis. Men du kan da bare bruge kort form i fil og stinavne så det overholder gamle begrænsninger.