Avatar billede wipo Mester
21. december 2016 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatere Android på Asus Eepad TFV201

Jeg har været så uheldig at investere i en Eee Pad Transformer Prime (TF201) til ca. kr. 5000.-  som jeg nu har haft i knap fire år. Jeg er ikke særligt glad for dyret  - langsom - batteri i dock virker ikke efter 25 måneder - har kun Android 4.1.1. og den kan ikke opgraderes.
                                        Det er mit problem!
Kan f.eks. ikke mere anvendes til at læse biblio.  e-bøger ( kræver 5.0 eller mere) HBO virker heller ikke pga.. af for gammelt Android. Men jeg kan se at der er flere på nettet (udenlandske ejere af TF 201) der på en eller anden måde har opdateret til nyere udgaver af Android - hvordan gør de det ??? Kan nogen hjælpe. Jeg har klaget & klaget til Asus de er fuldstændig kolde :-( desuden er fejlen med dock batteriet  som jeg har på min Asus, den samme fejl, som flere andre ejere af TF 201 også oplever.
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2016 - 10:13 #1
Der er eksempelvis her en hjemmeside med anvisninger:
http://forum.xda-developers.com/eee-pad-transformer/development
Det er et "spændende" område, for der er risiko for det går galt. I så fald har du en dyr brevpresser.
Jeg har med succes flashet en ældre lille Samsung tablet. Men efter nogle måneder "døde" den. Måske på grund af øget varmeudvikling?
Så du skal nok kun kaste dig ud i opgaven, hvis du er parat til i værste fald at afskrive dyret.
Avatar billede wipo Mester
22. december 2016 - 15:58 #2
Hej Ink:
Mange tak for dit svar. Jeg har været ved at kikke på dit link, men synes det er meget kompliceret, og svært at forstå selvom man kan lidt engelsk, og ville ønske man kunne finde en dansk side med knap så indviklede anvisninger.
Der flere link der omhandler emnet - se f.eks. nedenstående.

http://androidbiits.com/asus-eee-pad-transformer-prime-tf201-android-5-0-2-lollipop-cyanogenmod-12-0-lrx22g-custom-rom-tutorial/

Andre henviser til at man skal "roote" sin tablet - det er vist noget med at så sletter de eventuelle låse der er på softwaren fra producenten ??

Håber på et godt råd - jeg er ikke så nervøs for at den bliver ubrugelig, fordi som det er d.d. har jeg faktisk ikke meget gavn af den udover at gå på nettet, som går bedrøveligt langsomt, og jeg kan lige så godt anvende min telefon til det formål. Men ikke mere Asus til mig.
Avatar billede INK Ekspert
22. december 2016 - 16:23 #3
Den side du henviser til ser jo mere tilgængelig ud. Ja du skal roote dit udstyr inden.
Der findes programmer, der kan hjælpe med dette
https://www.oneclickroot.com/asus-eee-pad-transformer/
Men men men, jeg kan ikke påtage mig at lede dig gennem processen. Du må studere emnet på hjemmesiderne og selv forstå hvordan og hvilken rækkefølge.
Med disse indspark vil jeg ønske dig held og lykke med processen, hvis du skulle beslutte dig for forsøget.