Avatar billede Mikael Ekspert
21. december 2016 - 23:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win 7 32 bit sp1.. Ingen update efter nyinstallation/ LØST ;)

Installerede en frisk Wn 7 32 bit sp1.

Efter installationen kom der 2 snoldet opdateringer via Microsoft Update.

Der BURDE jo være mange flere ved jeg fra tidligere. Men NEJ det sædvanlige problem. Update søgte og søgte.. Men absolut intet. Hmm.

Alle drivere er ok.. Ingen "gule fejl" på enhedshåndteringen..

Men hold da kæft. En virkelig, sløv maskine.. CPU belastningen lå næsten altid omkring de 100 %. ALT forgik i slowmotion. Trods rimelig CPU og max ram på en 32 bit maskine.

Jeg var tæt på at skrotte den l.... computer.

Men så.. Fandt dette i en anden tråd..

1. Slog update helt fra.

2. Hentede alle de 3 i linket viste update ind på den bærbare.

3. Deaktiverede alt internet.

4. Genstartede computeren.

5. Kørte de 3 update i den rækkefølge som de i linket står.

6. Efter 3 update og genstart, satte jeg igen internet på maskinen.
(OBS!!! Indstillingen af update forblev " Søg aldrig update" (den nederste)

7. Jubii. En "søg opdateringer" gav efter kun 5 minutters søgen, 216 vigtige + 6 "frivillige" update.

8. Nu har den computer fået nye kræfter.. Og går sjældent på 100 % CPU belastning. (Højst i kort tid)

Hent i linket alle 3 (både metode 1 og 2) og kør dem i samme rækkefølge som de er vist.

https://supportpcogandet.dk/opdatering/
Avatar billede Mikael Ekspert
21. december 2016 - 23:52 #1
Lige en bemærkning til ovenstående ;)

Alene download af de 216 update er på næsten 800 Mb. Og der går timer inden de alle er installeret..

Men bestemt det værd ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. december 2016 - 09:10 #2
Hvis det var herfra #3 du hentede de3 opdateringer så er her et link så andre også kan få gavn af dem!
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014054
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2016 - 14:31 #3
poko1 - hvis du sætter mus over #3 i det spørgsmål, du linker til, så går den direkte til dit svar http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014054?k=8239969
det gør det lettere at linke til indlæg i lange tråde.
Avatar billede Mikael Ekspert
25. december 2016 - 10:29 #4
#2  Nej det kom ikke lige fra dit nævnte link, der kun indeholder indeholder 64 bit i et par af de nederste link.

Derfor valgte jeg det nævnte link, som direkte giver både 32 og 64 bit metoderne. Samt både  metode 1 og metode 2.

Jeg brugte både metode 1 OG 2 i en og samme "arbejdsgang".. Så aner ikke hvilken af metoderne der "gav hul igennem" til update.

Men virker gør det til ug. Og gør det stadig. Pt. så er der til den 32 bit win 7, nok hentet noget over 1 Gb opdateringer.
PS!!! Jeg har stadig slået automatiske opdateringer helt fra.. Og tjekker så istedet jævnligt manuelt på update, om der ligge mere.
Så slipper jeg på den måde for, at update belaster maskinen og især mit internet når jeg har brug for "alle kræfter" på maskinen og nettet.

Linket nok engang. ;)

https://supportpcogandet.dk/opdatering/
Avatar billede Mikael Ekspert
13. januar 2017 - 12:48 #5
UPDATE ;)

Nu er "fidusen" benyttet på 4 nyinstalleret win 7 32 bit. (64 bit er ikke prøvet)

Så et tip der går igen på alle 4 computere.

Når alle 3 link er kørt i rækkefølge som beskrevet. Og efter genstart af computeren, så finder Microsoft update ca. 200/220 update FØRSTE gang der søges manuelt.

Typisk går installationen istå efter 74 til 75 update.

Så annuller den installation der er igang ved ca update 74/75.

Genstart computeren. Og de første 74/75 update bliver tydeligt opdateret.

Søg IGEN efter update.

Resten kommer så op til de ca. 220 update der blev fundet ved første søgning.

Hent og installer resten.

Derefter søges der update indtil der meldeles om, at der hverken er vigtige eller andre update.

Så ender det op med en "ret livlig" computer. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juni 2019 - 21:08 #6
Løst: Tak for alle svar ;)