Avatar billede Kim Olsen Juniormester
23. december 2016 - 14:19 Der er 7 kommentarer

Indbygget skærm

Jeg har fåret et problem med min indbyggede skærm på min toshiba computer, jeg kan næsten ikke se noget billede eller tekst, verken i windows eller under opstart, den eneste mulighed er at sætte den til mit tv med hdmi, jeg har prøvet at nul stille min bios men uden held, hvad gør jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 14:28 #1
Vil tro backlight er gået i skærmen. Hvis du lyser på skærmen kan du så se det der er på den?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 14:30 #2
Kan også være et defekt kabel mellem bundkort og skærm der gør det.
Hvilken model Toshiba?
Avatar billede Kim Olsen Juniormester
23. december 2016 - 14:49 #3
det er en toshoba satellite cd50d-a-133, der er også problemer med vga udgangen.
Avatar billede Kim Olsen Juniormester
23. december 2016 - 14:50 #4
c50d-a-133
Avatar billede Kim Olsen Juniormester
23. december 2016 - 14:52 #5
og ja når jeg lyser på den eller der kommer et skarpt lys ind af vinduet så kan jeg se tekst der på.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 15:16 #6
Vga burde ikke så vidt jeg ved ikke blive dårlig af at backlight ikke virker.
Men den kan måske være deaktiveret i bios.
kan du i glimt få billede hvis du drejer på skærmen?
Mit bud er dog stadig backlight.
Avatar billede Kim Olsen Juniormester
23. december 2016 - 15:32 #7
nej,der er kun det svage signal på den, og vga har altid virket på den, men den tænder slet ikke den eksterne skærm mere.