Avatar billede FredTubeHD Juniormester
25. december 2016 - 00:32 Der er 4 kommentarer

Gamer Computer

Kære læsere af dette spørgsmål, jeg har et budget på omkring 6000kr og ville gerne købe en gamer computer. Min far siger at jeg måske skulle købe en i Elgiganten til januars udsalg. Er det dumt?? Hvis i kender en hjemmeside hvor jeg kan købe en ganer computer for omkring 6000 så gerne læg et link:)
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
25. december 2016 - 01:15 #1
Lad være med at købe en i elgigaten. De er sikkert Pre-built og det er dyrere.
Der er firmaer som laver computere for dig.
F.eks: extremegaming.dk, sharkgaming.dk

Husk at gå ind på Trustpilot for at se om de er gode
25. december 2016 - 02:02 #2
Enig med #1. Sammensætningen af komponenter er desuden også ringe og deres opfattelse af en "gaming" pc lader en del tilbage at ønske.

Der findes ganske rigtigt firmaer der specialiserer sig i gamer builds. Har du evt. mod på at samle selv? For så er der penge at spare...

Har du skærm, mus og keyboard i forvejen?

Hvad for nogle spil vil du primært skulles spille?

Smid lidt mere info, så skal jeg gerne prøve at hjælpe dig videre.
Avatar billede eurositi Ekspert
25. december 2016 - 12:59 #3
http://topdata.dk/group.asp?group=326
- Bemærk at prisen ikke inkluderer Windows + netværkskort, men ellers er alt vist inkluderet, men du kan selv tilpasse komponenterne. De har også et tilbud på forsiden til 6.999 inklusiv skærm, som også kan tilpasses.

Jeg synes, pengene ser ud til at række lidt længere hos både ExtremeGaming og Topdata, end de gør hos SharkGaming, men der kan være fordele, jeg har overset hos sidstnævnte.
25. december 2016 - 15:55 #4
#3: Fornuftigt setup til prisen.

Jeg ender på noget i stil med dette, hvis man var ude i at bygge selv:

- XFX Radeon RX 480 (8 GB) (1800 kr)
- NZXT Tempest 410 kabinet (300 kr)
- Intel Core i5 6600k (2000kr)
- 1TB HDD (Samsung Blue) (400 kr)
- ASRock H110M Gaming (550 kr)
- Kingston HyperX Fury - DDR4-2133 - 2 x 4GB (300 kr)
- Corsair CX600W V2 (500 kr)

Og her er ssd drevet endda sparet væk.