Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. december 2016 - 12:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Geninstaller systemafbildning

Hej

Jeg har for et stykke tid siden lavet en systemafbildning i windows 7. Ide'en er at jeg altid vil kunne gå tilbage til denne, når min pc begynder at køre langsomt, og uden at skulle indtaste diverse koder til programmer.
Jeg har fulgt vejldningen så den ligger på en ekstern Intenso disk. Det er alt hvad jeg har gjort.

Nu har jeg så fået behov at installere det igen, som det var på det tidspunkt. Dette har vist sig svære end først antaget. Fremgangsmåden er svær at overskue. Efter diverse forviklinger er jeg kommet dertil at når jeg går ind i bios'en, er der førsen "startup repair" der går igang, så får jeg meddelelsen at windows ikke kan reparere pc automatisk. Derefter klikker jeg på advancerede muligheder, og vælger "system image recovery"..computeren finder Intenso'en. Så lngt så godt. Nu bliver det mere indviklet for jeg skal installere drivere. Der bliver åbnet for "system32" her på listen af filer er der nogle der hedder "drivers" og "driverstore". Klikker jeg driver, bliver der vist en masse filer.
Jeg har ikke nogen forudsætninger for at vælge rigtigt.
Er der nogen bud på hvordan jeg kommer videre?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 14:29 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 14:32 #2
Kan computeren køre i fejlsikret tilstand?
Man spammer F8 under opstart og vælger her hvilken tilstand den skal startes i.
Tænker måske man den vej kan komme til at gendanne
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 14:37 #3
Har du oprettet en "systemreparationsdisk" til formålet?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 14:49 #4
#2 Eller måske få oprettet en systemreparationsdisk til formålet.

En Windows 7 dvd burde også kunne gøre det vil jeg mene. Du burde kunne komme frem til dette vindue http://www.alt-til-windows.dk/images/startrep1.jpg ved at vælge at du reparerer Windows i stedet for at installere det
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. december 2016 - 14:53 #5
Tak for kommentarer.

Jeg har sådan set fulgt vejledningen som beskrevet i artiklen. Ved systemafbildning. Men djævlen ligger i detaljen. Man skal lige pludselig vælge driver inde i system32, og det er vist ikke noget for en praktikant.
Inde i system32 kan jeg gå ind i denne computer, og der er der bla. oprettet E:recovery. Så det hele ligger derinde, det er bare hvordan man tilgår det.

Jeg har prøvet F8, men der kommer jeg ind samme sted som før

Hilsen TUFExcel
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 15:01 #6
Nu har jeg ikke selv brugt systemafbildning, men i de systemer jeg har brugt har jeg altid haft et medie man kan starte op på, og jeg er ikke sikker på du har lavet den systemreparationsdisk som starter processen. Jeg vil nemlig tro at dette er grunden til at den spørger efter drivere. Disse ville jo så ligge på den systemreparationsdisk man putter i.

Har du en Windows 7 dvd?
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. december 2016 - 15:15 #7
Nej det er nok der at det går galt. Jeg har ikke oprettet nogen disk. Jeg har ikke kunnet finde hverken en disk eller dvd i det medfølgende materiale. Jeg er ikke sikker på om det fulgte med. Alt tekst osv, har jeg gemt i en pose. Det ligner mig ikke at smide en cd væk.
Det undre mig iøvrigt at en så gammeldags en ting som en cd, skal være afgørende. Når jeg har lavet en systemafbilding burde alt vel ligge der.
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. december 2016 - 15:19 #8
#2

Det billed der vises i artiklen er jeg kommet frem til. Den mislykkes med at start reparere. Så jeg har valgt "Genoprettelse af systemafbildning" Og her stødte jeg så ind i driversystem32 problematikken
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 15:29 #9
#8 Ja og det er her at disse drivere ligger på cd fra systemreparationsdisk  som den bruger for at komme videre er mit bud.
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. december 2016 - 15:33 #10
Ok. Tak for hjælpen. Jeg må ringe op til supporten til min computer. måske ved de hvilken jeg skal vælge.

Hilsen Tufexcel
Avatar billede jk45 Forsker
25. december 2016 - 16:16 #11
Har du tilsluttet din harddisk til en usb 2 port ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 16:29 #12
Har du produktnøglen kan du hente din version af Windows her https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7 og den er brændt, eller lagt på en usb pind, så burde du kunne starte diskafbildningen derfra.
Eller starte en nyinstallation af systemet.
Er din pc født med en masse programmer man sikkert alligevel ikke bruger, så kommer de ikke med ved en nyinstallation.
Avatar billede TUFexcel Juniormester
25. december 2016 - 17:24 #13
Jeg tog chancen og kørte restore computer selvom den truede med sletning og problemer. Jeg havde gjort det tidligere, med ingen resultat til følge. Nu prøvede jeg så igen, denne gang virkede det, og windows er præcist som da jeg lavede afbildningen.
Jeg tvivler dog på at jeg med vilje vil prøve igen. Det var for kompliceret.
Tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2016 - 18:32 #14
Velbekomme.
Godt du kom i mål :-)