Avatar billede Mads Lindhardt Juniormester
25. december 2016 - 19:27 Der er 1 kommentar

Cisco Packet Tracer opgave VLAN & Trunk

Hej Herinde,

Er det muligt at sende en opage fra PAcket Tracer jeg ikke kan få til at fungere.

Det drejer sig om en opgave med VLAn og trunks som jeg ikke rigtig kan få til at fungere.

Den ene PC der er connected til port 10 kan ikke ikke pinge anden pc på samme subent og jeg ved ikke hvorfor.

Mvh,
Mads
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2016 - 11:58 #1
hvis det er en Windows pc, skal du nok slå firewallen fra, eller åbne op for den bestemte port, ellers bliver ping bare lukket af den indbyggede firewall
Jeg mener reglen hedder "fil og printerdeling - ekkoanmoding - icmpv4-in)