Avatar billede MortenBoye Juniormester
25. december 2016 - 19:40 Der er 3 kommentarer

HDMI/USB til iPad?

Hej alle, glædelig jul!

Jeg har et godt spørgsmål til jer, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med at få besvaret, og måske endda linke mig til et produkt der kan det jeg efterlyser.

Jeg har et high-end (80.000+) hjemmebio-setup, som jeg både bruger til musik og video. Som kilde bruger jeg pt en macbook pro, som jeg (via hdmi) sender billedsignal til en projektor og via usb et digitalt lydsignal til en DAC/forstærker og derfra videre til højttalere og sub.

Sagen er så at jeg også har en iPad, som jeg håber at kunne bruge i stedet for min macbook pro, dog kun hvis det kan gøres uden at gå på kompromis med kvaliteten - hverken lyd eller billede.

Altså, jeg leder efter en iPad dock (eller noget lignende) der kan give FullHD (1080p) HDMI-output OG USB-audio output. ...Altså UDEN en indbygget DAC.

Findes det?

(Alternativt, så en dock (der "bare" har FullHD HDMI-out (men hvor HDMI også bærer lyd, da jeg i teorien kan adskille lyd og billede i min eksisterende DAC/forstærker.)
25. december 2016 - 20:55 #1
Min første tanke var en blackbox, men det understøtter kun 1080p output via hdmi.

Så kom jeg til at tænke på, om sådan noget som dette her måske ville kunne give en eller anden form for mening for dig:

https://www.i-tec-europe.eu/?t=3&v=366

Mig og Apple produkter, det er ikke særlig kønt, så det er lidt et skud i tågen.
Avatar billede INK Ekspert
25. december 2016 - 21:21 #2
Der findes et enkelt stik til en iPad, der kan sende HDMI signal inkl. lyd til en HDMI indgang. Du må så opdele HDMI signalet i en video og en audio del.
http://www.apple.com/dk/shop/product/MD826ZM/A/lightning-digital-av-mellemstik?fnode=91
Klarer op til 1080p, lyden ?
Basissignalet skal så streames til iPad fra en NAS eller fra nettet.
Avatar billede INK Ekspert
26. december 2016 - 09:25 #3
Hvis du vil trådløs, så køb den nye AppleTV.
http://www.apple.com/dk/tv/specs/