Avatar billede skolevej321 Forsker
27. december 2016 - 19:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af win 7 Pro til win 10

Jeg har en pc med win 7 Pro.
Jeg vil gerne have den opgraderet til win 10/10 Pro.
Jeg har flere gange prøvet et link, hvor jeg før har haft succes med at opgradere til win 10 home.
Er det muligt at lave opgraderingen gratis i dag, og hvor finder jeg den?
Avatar billede skolevej321 Forsker
27. december 2016 - 19:24 #1
Den bliver ved med at klargører indtil 99% og så sker der ikke mere.
Win 7pro sp 1.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2016 - 20:20 #2
Har godt hørt om nogle der har kunnet gjort det, men så har de været ind over Microsoft. Mulighed for gratis windows 10 sluttede jo i juli måned.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2016 - 20:22 #3
Og det har været brugere af Windows 7 der har haft problemer med Windows Update efter en geninstallation der har fået lov til at opgradere. Har hørt om et par tilfælde inde i trådene her.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2016 - 06:56 #5
snak. du kan IKKE få win 10 gratis
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. december 2016 - 08:18 #6
#5

Denne fungerer ellers fint:

http://www.howtogeek.com/265409/you-can-still-get-windows-10-for-free-from-microsofts-accessibility-site/

Jeg tror, og altså kun hvad JEG tror, Microsoft har åbnet for den mulighed for at få så mange så muligt over på win10, de nået jo langt fra deres mål för de lukkede.
Avatar billede skolevej321 Forsker
28. december 2016 - 21:05 #7
Linket kører fint indtil klargøring. Alt stopper ved 99% og der sker ikke mere.
Har jeg glemt noget.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. december 2016 - 21:32 #8
Og du er sikker på din PC kan köre win10?
Avatar billede nfssister Forsker
28. december 2016 - 21:46 #9
En ting du kan gøre, hvis du ikke har noget vigtig data på din maskine, så formatere den og opdatere bagefter. Jeg oplever en del gange at vi kan have nogle maskiner der ikke vil opdatere inde på mit værksted. Vi ender altid med at formatere og så kører det derfra.
Og umiddelbart er det ikke noget problem at opdatere til Windows 10 endnu.

Hvis det er en Lenovo eller Asus du prøver at opgradere, så opdatere driverne først til din Windows 7 installation. Da der er mange drivere der ikke er kompatible med Windows 10 uden opdatering af disse.