Avatar billede bromann68 Novice
28. december 2016 - 12:51 Der er 5 kommentarer

Registreringbase problemer

Unable to open the Geo Dictonary file specified by the registry key Geo Dictonary file.

Check that the key name is correct and exist in the registry, and that the Geo Dictonary file pointed to by  that key is valid Geo Dictonary file
Avatar billede bromann68 Novice
28. december 2016 - 13:10 #1
Jeg glemte at skrive Det er et program der hedder Geo Gis jeg ikke kan åbne.
Jeg prøvede at køre Free Window Registry Repair og nu kan jeg slet ikke starte min hp bærbare med windows 10 så nu har jeg to problemer.
Godt nytår Willy
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2016 - 13:59 #2
Ja og det der "Free Windows Registry Repair" det fik du når du installerede noget andet program ikke, eller blev "tilbudt" det i hvert fald.

Brug CCleaner det virker uden at lægge din pc ned.

Har du et Windows 10 medie, så man kunne prøve at køre startup repair?
Avatar billede bromann68 Novice
28. december 2016 - 21:32 #3
Jeg har ikke noget windows 10 medie og der er ingen dvd drev, jeg kan starte i fejlsikker stand, men vil nødig miste programmet Geo Gis.
Mvh. Willy
Avatar billede nfssister Forsker
28. december 2016 - 21:51 #4
Start maskinen i fejl sikker tilstand. kør en sfc /scannow i en commandpromt og så se om den ikke retter fejlene for dig :)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2016 - 22:51 #5
Ja så er det en scanning du skal lave som #4 anbefaler.
Du siger den ikke kan starte op, men kommer den til login skærm?
Prøv evt dette:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Fra logonskærmen.