Avatar billede niels444 Novice
28. december 2016 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Downloade radioudsendelse fra DR's hjemmeside uden iTunes

Jeg vil gerne downloade en radioudsendelse fra DR's hjemmeside som mp3-fil. mp3-filen vil jeg lægge over på et USB-stick og senere høre, mens jeg kører bil.

På DR's hjemmeside kan man streame radioudsendelser. Det vil jeg ikke, jeg vil downloade hele radioudsendelsen som mp3-fil og høre udsendelsen senere. Det kan man let på radio 24syv's hjemmeside, men ikke hos DR. Eller kan man ? Findes der en måde, hvorpå man let kan downloade hele radioudsendelsen kun via browseren ? (Chrome eller Edge)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2016 - 23:22 #1
Jeg har lige set på det, og fundet ud af hvordan man kan hente filen som Mp3.
Jeg må sige, at metoden er noget bøvet, men let nok når man ved det.
Man trykker på XML knappen. Når der afspilles ,med lyd, går man ud i højre side og højreklikker på højtaler ikonet, så kommer muligheden for at hente lyden som Mp3.
Avatar billede niels444 Novice
30. december 2016 - 01:33 #2
valby1, hvad sker der,  når du trykker på XML knappen ? Hos mig sker der ikke andet, end at XML koderne kommer op på skærmen. Hos mig kommer der heller ikke nogen mulighed for at hente lyden som mp3, når jeg højreklikker på højtaler ikonet.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2016 - 02:24 #3
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2016 - 02:32 #4
Nb. Det er Firefox browser jeg kører med. Det ser anderledes ud i IE og Chrome.
Avatar billede niels444 Novice
31. december 2016 - 13:24 #5
Har skiftet til Firefox browser. Tak valby1
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2016 - 13:46 #6
Velbekomme og Godt nytår :-)