Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 13:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kører nogle med ældre browsere.

Fremtiden er  HTML5. som erstatning for flash.
Også i DR, bare ikke endnu, fordi der stadig er nogle, som kører med ældre browsere, som ikke understøtter HTML5.
Er der en fornuftig grund, til ikke at opdatere sin browser?
Hvis ikke, må det vel være den enkeltes eget problem, og ikke DR´s at der er nogle, som, af en eller anden grund, ikke opdaterer.
http://www.computerworld.dk/art/238581/flash-skiftes-ud-med-html-5-paa-internettet-men-dr-vil-ikke-tage-skridtet-fuldt-ud
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. december 2016 - 13:25 #1
Der er jo mange der atdig sidder med f ex XP.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. december 2016 - 13:25 #2
atdig = stadig ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 13:51 #3
Mange som bruger XP  I danmark? Men det er jo et 16 år gammelt OS som ikke understøttes mere af Microsoft, og som derfor er hullet som en si for Malware.
Nu har jeg ingen ide om, hvad mange er, i den forbindelse, men bør man virkelig holde den tekniske udvikling i DR tilbage, af hensyn til folk, som kører stærkt forældet  software? Men tak for dit svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. december 2016 - 13:53 #4
Njaaa, det er vel kun "home users" der er lukket for, professionelle får vel opdateringer til 2019?
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 13:57 #5
Ok, jeg anede ikke, at professionelle brugte XP :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. december 2016 - 14:01 #6
Der er mange store firmaer der ikke bare lige kan skifte styresystem over en nat, banker og lignende.

http://gs.statcounter.com/#desktop-os-DK-weekly-201544-201544-bar

Fandt denne her, men ser märkeligt ud at Vista havde flere brugere end XP???
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2016 - 14:25 #7
Tak for Graphen. Den er interessant. Så jeg har gemt den.
1.44% det er sandelig meget få, for at holde liv i flash. Og der har jo været mange tusinde nætter til at skifte i.
Vista? Næh der var det vist bare om at komme videre, når det blev muligt..
Jeg er lidt forbavset over, at Windows 7 i den grad giver alle andre baghjul.
Men vi er da stadig en del, som kører windows 8.1. Jeg har windows 10 på en anden
HDD (fordi den var gratis) men bryder mig ikke om den.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2016 - 14:43 #8
Der blev udgivet en version af XP pro samtidigt med Windows 7, der hedder Embedded pos ready. Den version opdateres til forår 2019.
Har men en XP pro kørende stadig kan man snyde Microsoft til at fodre den med opdateringer. Det gøres på denne måde:

http://betanews.com/2014/05/26/how-to-continue-getting-free-security-updates-for-windows-xp-until-2019/

Man skal blot holde sig helt for at bruge IE8 som der ligger på XP
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2016 - 00:40 #9
Ja det var jo en forklaring, men jeg synes nu, at de 1.44% selv må rode med deres gamle OS. Hvis det er et et firma, bliver der vel nok råd til en nyere model.
Tak til jer begge :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2016 - 00:43 #10
Velbekomme :-)