Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 11:06 Der er 29 kommentarer

Strømforsyningen slår til eller fra - Windows eller Laderen

Hej alle Eksperter

Jeg har lige nu en uoriginal oplader til min bærbar. Her på det sidste er det som om, at når jeg er inde i et spil. Så slår opladeren pludselig fra et par sekunder og over på batteri.

Er det nogen som har en god forklaring / løsning på det? Det sker nemlig kun når jeg er inde i et spil som kræver meget.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2016 - 11:13 #1
Mit gæt er, at den bliver for varmt, og derfor slår fra...kan du koge æg på den, når opladeren slår fra?
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2016 - 11:14 #2
Tror nästen selv du har givet svaret, "uorginal". Det er kun et gät, men det kan väre at den ikke kan klare "mosten" når det bliver lidt mere krävende.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2016 - 11:16 #3
PS. Da jeg importerede elektronik fra Kina, havde jeg store og mange problemer med lige præcis strømadaptere.
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2016 - 11:22 #4
Din lader er for lille, som #2 siger, uoriginal.
Den springer fra fordi du hiver mere strøm fra bærbaren end den kan oplade med.
Skriv din bærbars modelnummer og type, så kan "vi" linke til den originale lader eller erstatningslader.
Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 12:23 #5
Nej, den er slet ikke varm.

Min bærbar (Gigabyte).
i7-5700HQ 2,7 GHz
8 GB DDR 3 Ram
Geforce GTA 965M / Intel (R) 5600
256 SSD og 1 TB

Det er rimelig nedern, at den skifter imellem mit onboard og mit Geforce i midt i at man er i gang med at game.

Oplader
https://billedeupload.dk/images/oxU1H.jpg
Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 12:23 #6
Det var heller ikke noget problem fra starten, da jeg købte den i august. Men her i december er det startet.
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2016 - 12:32 #7
Kan du ikke tage et billede af klistermærket på din bærbar. Ser rimelig seriøs ud den PSU du bruger til den bærbar med 7.7A
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2016 - 12:37 #8
#7

Som jeg skrev i #3 så har jeg før haft problemer med strømadaptere fra Kina. På papiret ser de gode ud, men i virkeligheden var de noget crap ;-)
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2016 - 12:45 #9
Ja det er jeg godt med på, men jeg tror næsten problemet er at den er for stor. Sidst jeg så stor en PSU, der stod der HP og året var 2004 ! :)

Derfor vil jeg lige sikre mig den er god nok med de tal på PSU og bærbar :)
Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 13:00 #10
Kamerat på min Galaxy S6 Edge var for ringe i det her lys.
Men bag på computeren står der:
19,5 V
7,7 A
150 W

Har før fået at vide herinde efter at jeg spurgte, hvor jeg kunne købe en orginal oplader. At en uoriginal var fin nok: http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012437
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2016 - 13:04 #11
Det ligner nemlig også at du har købt en erstatningslader. Men som michael_stim siger, det er ikke altid de holder hvad de lover. Har du evt. et voltmeter og kan teste hvor mange volt der kommer ud af laderen ?
Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 13:05 #12
Så ud fra oplader:
100-240 V - 2,7 A
19,5 V - 7,7 A

og hvad der står bag på computeren:
19,5 V
7,7 A
150 W

Ser det vel meget fint ud. Så må det jo være kvaliteten eller at den er gået i stykker. For den virkede fint nok de først 4 måneder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2016 - 13:10 #13
Men kräver PC 7,7 Ampere og adapteren giver 7,7 Ampere vil adapteren jo altid väre på max og det slider på den. Nu ved jeg ikke om det du har skrevet er hvilken adapter der skal til eller hvad PC körer med.
Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 13:33 #14
Michael_Stim

På opladeren står der:
100-240 V - 2,7 A
19,5 V - 7,7 A
Link: http://billedeupload.dk/images/apVkl.jpg

På computeren står der:
19,5 V
7,7 A
150 W

Link: http://billedeupload.dk/images/Twbu.jpg
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. december 2016 - 13:49 #15
Da jeg importerede fra kineserland var jeg tvunget til at øge ampere på adapteren til de elektriske enheder, ellers brændte adapteren af hele tiden.

Eks:

En enhed krævede 1,5 ampere, købte adapter med 1,5 ampere, den holdt en måned.

En enhed krævede 1,5 ampere, købte adapter med 2,5 ampere, den holdt hele tiden.

W = A * V
Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 14:06 #16
Der forstå jeg desværre ikke noget af.

Men har fundet et sted her: http://www.datamarked.dk/stroemforsyning/diverse/modelkategori.html
Avatar billede nfssister Forsker
30. december 2016 - 14:13 #17
Det er også lidt tricky at forstå hvorfor nogle kan lave en lader til 100 kr som kan det samme som en til 600, men det er fordi de ikke kan (!?!?!?)
Typisk er de dyrer ladere bedre end de billigere til at holde spænding.

Men du kan nemt tjekke det med et voltmeter om den er der hvor den skal være.

At det så også kan være selve bærbaren der er problemet, kan være driveren til dit grafikkort der slår væk fra det eksterne grafikkort til det onboard uden grund. Så tjek også dine drivere til din maskine, og helst dem fra producenten.
Avatar billede mronet87 Forsker
30. december 2016 - 15:11 #18
Tak for det lange svar. Men jeg kigger lige når næste opdatering kommer. Det plejer at være hver 2. Uge.
Avatar billede mronet87 Forsker
31. december 2016 - 12:14 #19
Nu har jeg lige prøvet det ved  forskellige spil. Det lader lidt til at krævede spil, så slår den fra, hvor spil som LOL der sker der ingentint.
Avatar billede nfssister Forsker
31. december 2016 - 12:27 #20
Jeg tror du skal gå ind på producentens hjemmeside, ikke nVidia eller AMD - Men gigabytes hjemmeside.

Tror du har fået en driver ind som ikke helt forstår din pc'er
Avatar billede mronet87 Forsker
02. januar 2017 - 15:36 #21
Jeg tror ikke at det kan være driveren. For det har aldrig været et problem før.
Avatar billede mronet87 Forsker
02. januar 2017 - 15:40 #22
Men ud fra: http://www.gigabyte.com/support-downloads/download-center.aspx

Det ved jeg ikke lige hvordan jeg finder den driver som jeg skal have. Når jeg har formateret computeren, så installer den jo bare windows og opdateringerne og så grafikkort driveren.
Avatar billede mronet87 Forsker
02. januar 2017 - 15:46 #23
På computeren er der en lable hvor der står:
P55
i7-5700HQ
DDR3L 8G

og så er det et Geforce GTX 650M
Avatar billede nfssister Forsker
02. januar 2017 - 22:28 #24
På det link du linker til i #22, der taster du dit modelnummer ind fra bærbaren (står i bunden)
Så burde du komme ind til en download side hvor du kan se driveren til dit GTX 650M
Avatar billede mronet87 Forsker
03. januar 2017 - 12:04 #25
Jeg synes ikke, at jeg kan finde noget, når jeg søger "Option 2. Search by Keyword(s)" - Lable på bagsiden: http://billedeupload.dk/images/wlTBh.jpg

1) Med hensyn til andre drivers (hvis der er andre end grafikkortet til min bærbar), henter den så ikke bare dem automatisk ned ved en gendannelse?

2) Med hensyn til mit Grafikkort, så har jeg programmet GeForce Experience, som henter driveren til mit grafikkort når der kommer en opdatering.
Avatar billede nfssister Forsker
04. januar 2017 - 07:03 #26
Jeg finder heller ingenting overhovedet ud fra de numre du har sendt. Tror du skal prøve at skrive til deres support og høre hvad den hedder.
Avatar billede mronet87 Forsker
04. januar 2017 - 10:51 #27
I går da jeg sad og gamede. Når lysstyrken og fpsen faldt. Der prøvede jeg at minimer spillet og der så det sådan her ud: http://billedeupload.dk/images/N3S18.jpg

Dvs. at den viser at den går over på strømbesparede tilstand og er på batteri.

Så må det jo være laderen :)
Avatar billede mronet87 Forsker
23. januar 2017 - 12:31 #28
Bump
Avatar billede mronet87 Forsker
01. februar 2017 - 10:40 #29
Jeg prøvede lige at ændre i Smart Mananger: http://billedeupload.dk/images/yFvk3.jpg

Hvis jeg satte strømforsyningen på "Power Save" og "Fan Tweek Quiet".
Så slår strømforsyningen ikke til og fra og pludselig minimer spillet.

Så efter det må det jo være en fejl i strømforsyningen, når computeren skal bruge ekstra strøm?