Avatar billede Alexander Juniormester
31. december 2016 - 10:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærme

Hej jeg har to skærme og tænkte. på om man kan sætte de to skærme på bundkortet. altså cpu grafik og udgangene er VGA og HDMI min. cpu er en intel i3 og skærmene er 24 tommer.
Avatar billede nfssister Forsker
31. december 2016 - 11:13 #1
Hvis du har HDMI og VGA porte på din PC, og du har VGA og HDMI i dine skærme. Så sætter du dem til og følger den her tråd:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014710

så har du 2 skærme med 2 forskellige billeder på.
Du kan også vælge at de skal være ens hvis du gerne vil se dobbelt :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. december 2016 - 11:13 #2
Grafikdelen i CPU'en er ikke egnet til andet end kontorarbejde, så med mindre du har brug for at have regneark og mail åbne samtidigt, giver det ikke mening.
Det er ikke umuligt, at den kan levere billede på dem, men glem enhver tanke om at spille noget mere avanceret end 7-kabale.
Avatar billede Alexander Juniormester
03. januar 2017 - 13:11 #3
Meningen er at jeg skal spille på den 1 skærm og skype på den anden
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. januar 2017 - 13:53 #4
Ok, så glem det - der skal et dedikeret grafikkort til.

Jeg er lige ved at sige, at selv det tarveligste grafikkort, du kan købe i dag vil være en gevinst, men kig i hobbykassen og find ud af, hvor meget du kan sætte i det.
Avatar billede nfssister Forsker
04. januar 2017 - 07:07 #5
Helt glemme det skal han ikke. For du vil sagtens kunne spille Minecraft f.eks. på det setup, det har jeg flere kunder der gør. Men du kan ikke spille i FullHD eller 2K uden problemer på den maskine. Der vil jeg helt klart anbefale at du køber et grafikkort.