02. januar 2017 - 14:52 Der er 6 kommentarer

Microanlæg med USB og Blu-ray

Halløj kloge mennesker.

For en del år siden købte jeg et Samsung microanlæg (MM-D430D), som kunne afspille DVD, CD, og MP3 via USB.

Nu står jeg og vil gerne udskiftet anlægget, og efterspørger lidt ekstra features.
Anlægget skal kunne følgende:
Afspille CD, DVD, Blu-Ray, MP3 (USB) - også gerne Spotify, men det er ikke et krav.
Derudover skal det gerne have en rimelig god lyd, uden af fylde eller koste alverden.

Jeg har søgt en del på Google, men de eneste anlæg der kan afspille de ting jeg søger, er udgået. Derfor håber jeg på der er en af Jer herinde der kan hjælpe mig

På forhånd tak!
02. januar 2017 - 14:56 #1
Jeg glemte at nævne, at der meget gerne skal medfølge højtalere. 2.0 Stereo er fint. Det behøver ikke være 5.1 surround eller 2.1.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. januar 2017 - 16:24 #2
CD og DVD er jo døende medier, og selv MP3-formatet ved at være uddateret ift. andre lydformater. Jeg kunne dog godt finde adskillige muligheder, f.eks. dette simple anlæg til 1285 kroner:
http://www.pricerunner.dk/pl/34-3015592/Stereoanlaeg/Sony-CMT-SBT40D-Sammenlign-Priser

Jeg var doven og granskede kun Sonys udvalg af alternativer, men der er selvfølgelig tilsvarende produkter fra andre producenter:
https://www.sony.dk/electronics/lyd-systemer/t/hi-fi-systemer
02. januar 2017 - 19:46 #3
Er klar over medierne ikke er hvad de har været, men så længe jeg har så mange af dem som jeg har, vil jeg gerne have muligheden for at afspille dem.

Tak for foreslagene, men der er - så vidt jeg kan se - ingen af dem der kan afspille blu-ray.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. januar 2017 - 20:19 #4
Hvad med bare at købe en god Blu-ray afspiller?
https://www.computersalg.dk/i/1167515/sony-bdp-s6500-3d-blu-ray

Den håndterer de øvrige diskformater samt de fleste gængse lyd- og videoformater via USB-porten. Tilkøb en D/A converter samt et par gode (små) højttalere, som i alle tilfælde vil være af bedre kvalitet, end dem, der typisk følger med et minianlæg.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. januar 2017 - 20:22 #5
Dette forslag vil dog normalt også kræve en forstærker til højttalertilslutningen. Hér er jeg desværre ikke nogen ekspert.
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. januar 2017 - 00:30 #6
Blueray afspiller + aktive højtalere er et interessant forslag - lydstyrke regulering skal lige tages med i betragtning.