Avatar billede lusodana Seniormester
02. januar 2017 - 15:33 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Chromcast hakker

Når jeg caster fra PC, både billede og lyd hakker. Det gør det ikke når jeg spejler fra Mobilen.

Jeg har prøvet:
1. At indstille til 50 Hz
2. skifte Wi-Fi kanel
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2017 - 16:04 #1
Fra pc, er det via:
1. Chrome browser?
- Prøvet med at trykke på pil ned, og vælge andet indstilling?
https://www.techjunkie.com/sound-tv-chromecast/

2. Direkte fra Wi-Fi?
- Måske skal du opdatere dine driver?

3. Skiftet til andet HDMI-port ved dit tv?
- Måske virker det ikke på den nuværende.

4. Prøvet med andet tv?
Avatar billede eurositi Ekspert
02. januar 2017 - 16:42 #2
En kommentar, som muligvis (ikke) er irrelevant for dit problem:
Jeg har ofte oplevet, at casting fra HBO Nordics (Flash-baserede) PC browser app hakker gevaldigt, mens deres tilsvarende mobilapp fungerer fint. Typisk har jeg testet de to forbindelser umiddelbart efter hinanden på det samme hjemme-wifi.

Jeg har aldrig oplevet tilsvarende problemer med Netflix' PC browser-app. Formentlig fordi deres serverkapacitet er bedre end HBO Nordics, som har været under al kritik i årevis.
Avatar billede lusodana Seniormester
02. januar 2017 - 18:18 #3
Til Jørgen

Tak for forslagene. Jeg skal nok prøve alle. Men måske skyldes det, at min PC køre trådløs via hjem Wi-FI.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2017 - 19:45 #4
Det kan vel meget være, at du har en ældre Wi-Fi router at den ikke er helt tilpasset. Hvilket er routeren model har du og bærbar model?
Avatar billede lusodana Seniormester
02. januar 2017 - 21:14 #5
Routeren er "Netgear" jeg fik fra YouSee i 2016, som tillader mere hastigheder.
Min bærbar er HP EliteBook  8730w, som tilsluttet routers 5GHz frekvens.
03. januar 2017 - 15:04 #6
1. Af caste fra PC kræver en del mere end at caste fra mobil, da PC'en overfører en nok højere opløsning end din telefon.
2. Casting vs streaming er også afgørende, casting der "streamer" du indholdet af en skærm/fane. Casting, der streames der direkte via web fra kilden som HBO, Viaplay, Netflix(Netflix encoder er "bedre/mindre" end Viaplay og hakker mindre)

En mulig løsning på dette kan være at anskaffe en adapter til chromecasten med ethernet, således du slipper for Wifi, og derefter også kobler pc på netværk. Jeg har ikke prøvet chromecast på LAN, men det kan kun være bedre end wifi, uanset udstyr.

Hjemme kører jeg selv på Meraki/Cisco, ud fra model og kvalitet, så ved jeg at det ikke skyldes dårligt Accesspoint router og switch, men nok styrken på wifi i chromecasten.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2017 - 15:17 #7
Mange tak for oplysninger under #5.

- Det således, at dit trådløs adapter ind i bærbar overfører kun 300 Mbps selv om hp's model specifikation indikerer at det er 450 Mbps.

http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=emr_na-c01546951

Intel Wi-Fi Link: 5100
http://www.intel.com/content/www/us/en/wireless-products/wifi-link-5100-brief.html

Intel Ultimate N Wi-Fi Link: 5300
http://www.intel.com/products/wireless/adapters/5000/

Jeg vil enten personlig anbefale om at købe en nyere bærbar eller opgradere dit trådløs adapter for 204 kr. (deromkring).

Intel Dual Band Wireless-AC 7260
Du kan eksempel erstatte med denne, som har bedre dataoverførselshastighed på 867 Mbps:

https://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-netkort-printserver-mv/Intel-Dual-Band-Wireless-AC-7260/2453288?f~netvaerkadaptere_forbindelse=traadlos&f~netvaerkadaptere_netvaerkgraensefladebustype=pciexpresshalfminicard~pciexpressminicard&f~netvaerkadaptere_type=netvaerksadapter&b=tp-link~asus~linksys~sandberg~apple~dell~d-link~intel~netgear~pro~startechcom~zyxel