Avatar billede ErikHg Ekspert
02. januar 2017 - 18:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opdateringer efter ny installation af Windows 7

Jeg har lige udskiftet HDD´en i min hjemmebyggede pc med Windows 7 Ultimate 64 bit med et SSD drev i stedet. Der er tale om en retail version, og ikke en OEM.
Installationen gik helt smertefrit, og så skulle alt jo være godt. Men nej, for da jeg ville installere diverse opdateringer til Windows 7 og Office 2010, stod pc´en bare og søgte og søgte. Det blev til i alt 11 timer uden noget som helst resultat. Jeg prøve igen at installere Windows 7, og sætte maskinen til at søge efter opdateringer, men resultatet var det samme. Efter omring 10 timer var intet sket. Begge gang stod der "Seneste opdatering" Aldrig.
Jeg kontaktede en pc-specialist, og havde fortalte at det er med vilje at det er gjort så svært, fordi Microsoft absolut vil tvinge brugerne over til Windows 10, og det synes jeg er noget forbandet svineri. Pc-specialisten sagde at der ligger nogle filer på nettet der er nødvendige for at Windows i det hele taget kan opdatere. Nu er det jeg spørger om ikke der er en lettere vej, så man som bruger kan blive fri for alt det besvær.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2017 - 18:34 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. januar 2017 - 20:40 #2
Det vil jeg prøve.
Jeg fik ikke skrevet at det rent faktisk lykkedes at installere en store del af opdateringerne. Jeg tror det var nogle filer fra Microsofts egen hjemmeside der gjorde udslaget, men hvorfor bliver disse filer dog holdt skjult? Der er dog nogle filer hvor der ud for står "mislykkedes".
Under alle omstændigheder siger jeg tak for hjælpen.
Avatar billede BPA Seniormester
02. januar 2017 - 21:04 #3
Poko1,
Jeg følger lige vejledningen, men går i stå.
Jeg når til at KB 3083710 eller KB 3102810 er downloadet.
Slår netforbindelsen fra og kører programmet.
Jeg havner i Windows stand alone installations programmet.
Det viser "søger efter opdateriger på denne computer"
Det bliver den ved med - måske uendeligt ?
Har jeg ikke tålmodighed nok eller er jeg på afveje?
Hvis jeg gemmer filerne og kører dem senere sker det samme.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2017 - 21:13 #4
Du skal selvfølgelig ikke slukke internettet! Det er søg efter opdateringer der ikke må køres før efter du har kørt og installeret linkene!!!!
Avatar billede BPA Seniormester
02. januar 2017 - 21:19 #5
Prøver igen.
Jeg opfattede det som opdateringen VAR hentet i den download og det var installeringen man startede.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. januar 2017 - 22:31 #6
Jeg tror ikke jeg udtrykte mig helt klart.
Jeg installerede Win 7. Det gik helt perfekt. Jeg installerede derefter driverne til motherboardet, inklusive LAN-driveren, således at forbindelsen til nettet var i orden.
Derefter satte jeg maskinen til at søge efter opdateringer, hvilket som sagt ikke lykkedes. Forbindelsen mellem maskinen og nettet var på intet tidspunkt afbrudt.
Intet var hverken blevet fundet under søgningen eller hentet.
Først efter jeg havde surfet på nettet lidt på må og få fandt jeg filerne, som jeg tror var med til at løse problemet.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2017 - 22:50 #7
Prøv at køre denne Den skulle indeholde alle de seneste opdateringer:
http://www.chip.de/downloads/CHIP-Windows-7-Update-Pack-64-Bit_69083447.html?icp=sigExpired
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2017 - 22:56 #8
Undskyld jeg ser lige at der er en anden med i tråden??
Det er joikke nemt når man samtidig har flere maskiner i gang :-(