Avatar billede SJH Praktikant
03. januar 2017 - 16:43 Der er 8 kommentarer

Kan ikke oprette forbindelse

Når jeg vil oprette forbindelse på min tablet til Fulrates hjemmeside modtages følgende:
Forbindelsesproblem
Der kunne ikke oprettes en sikker forbindelse

Jeg kan godt oprette sikre forbindelse til f.eks. netbank og andre
Det er en tablet 10,1  GT-P5100

Der er heller ingen problemer hvis jeg oprettes forb. via en bærbar PC.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2017 - 18:25 #1
Har du prøvet en anden browser? - ofte er der problemer med den enkelte browser, fordi bank og browser ikke understøtter helt de samme standarder.

Prøv eks. Firefox.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2017 - 18:26 #2
...Og så læste jeg lige "netbank" i mit hoved. Hvorfor sikker forbindelse til Fullrate? - har du prøvet en almindelig HTTP forbindelse, eller er der en grund (ud over at være fornuftig) til at skulle køre HTTPS?
Avatar billede SJH Praktikant
03. januar 2017 - 19:04 #3
Tak for dit svar, jeg vil lige prøve at uddybe lidt. Hele problemet startede med at jeg ikke kunne modtage mail via SMTP.fullrate.dk server (og kan stadig ikke) (kan det være problemer fra You see).
Browseren jeg anvender er en installeret fra Samsungs side.
Har forsøgt at åbne en HTTP forbindelse men den skifter selv til en HTTPS forbindelse og som sagt kommer den så med ovennævnte fejl.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2017 - 19:25 #4
Så prøv som skrevet med en anden browser - du benytter nok den indbyggede android browser, som er glimrende til det meste, men ikke alt.

Prøv at hente https://play.google.com/store/apps/details?id=org.mozilla.firefox&hl=da og se om den har samme problem.

Yousee burde ikke have noget med Fullrate at gøre - de er konkurrenter (men har givetvis samarbejde hist og her...)
Avatar billede SJH Praktikant
03. januar 2017 - 19:38 #5
Tak for ovenstående, den browser der anvendes er en Google-APP.
Har nu prøvet med Firefox her går det OK med at komme på Fullrates hjemmeside.
Det løser dog ikke mit problem med at anvendes SMP.Fullrate.dk til modtagelse af mail
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2017 - 20:33 #6
Jeg sidder og kigger lidt på https://www.fullrate.dk/kundeservice/bredbaand/e-mailopsaetning

De nævner hele tiden at smtp.fullrate.dk er UDGÅENDE server...- og skriver ikke rigtig noget om hvad indgående server er.

Jeg gætter på det skyldes, at fullrate kun er internet udbyder, og ikke tilbyder mailadresser. Din indgående mailserver skulle meget gerne matche din mailudbyder (gmail er eks. imap.gmail.com) - rigtig mange mailudbydere bruger iøvrigt stadig pop3 mailserver til indgående mail.

Så afledningsspørgsmålet - er din mailadresse (udbyder) hos Fullrate eller en anden?
Avatar billede SJH Praktikant
03. januar 2017 - 20:45 #7
Min mail udbyder er Telia. men har brugt Fullrate af hensyn til afsendelse i udlandet under ferier og lignende.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2017 - 21:02 #8
Du kan altså ikke tvinge fullrate til at sende dig mails, fra Telias server. du er nødt til at bruge Telias server til indgående post.

Fullrate til udgående er helt fint - men forestil dig at gå ned på postkontoret og forlang at få din pakke, der er sendt med GLS.... - der imod er det ligegyldigt hvem af  dem du sender dine pakker hos.

Iflg https://support.mozilla.org/da/kb/kontoindstillinger-diverse-udbydere#w_telia skal du bruge følgende til indgående:

Teknologi: POP3
Servernavn: pop3.telia.dk
Port: Standard (110)
Forbindelsessikkerhed: Ingen
Godkendelsesmetode: Krypteret adgangskode
Brugernavn: Din mailadresse
Adgangskode: Din adgangskode