Avatar billede nico Juniormester
08. januar 2017 - 14:51 Der er 3 kommentarer

Hvad kan jeg få for min bærbar??

Hej
Jeg har en bærbar computer som er højst 2 1/2 år gammel. Det er en Dell inspiron 7720 limited edition.
Processor :    Intel Core i5-3230M 2.60 mhz
RAM:              8 GB
Harddisk:      1 TB
Grafik:            NVIDIA Geforce GT 650M / Intel HD graphics 4000
Skærm:          17"
OS:                  Windows 10 Home x64
Har meget få ridser, så står helt fint.
Modellen er nu udgået. Nypris var 6999,-
Hvad tænker I jeg kan få for den?
Vh Nico
Avatar billede eurositi Ekspert
08. januar 2017 - 17:40 #1
En ny laptop med nogenlunde tilsvarende specs ligger på 7-8000 kr. i dag. http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/dell-precision-mobile-workstation-3510-id-14718390.aspx (kan ikke helt sammenlignes, fordi der medfølger en Windows 10 Pro licens)

Men hvis Windows 10 leveres som nyinstalleret, er der kun et par svagheder, der trækker lidt ned:
1) At den ikke har en SSD harddisk.
2) At grafikkortet (fra primo 2012) ikke er stærkt nok til at trække de nyeste spil, men det er stadig hæderligt til at spille selv nyere spil i lav/medium opløsning - Se evt.: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-650M.71887.0.html).

Derudover er specifikationerne ganske hæderlige. Det er en meget fin i5 CPU til bærbare (Se her: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-3230M+%40+2.60GHz), og skærmen gør, at du godt kan sælge den som en allround computer til både arbejde, videoredigering og spil i mellemkategorien.
- Jeg ville måske lige oplyse, hvilke porte (antal USB, HDMI og evt. DisplayPorte, som den indeholder).

Mit helt uerfarne skøn siger, at du godt ville kunne sælge den for 4.000 kr, måske endda lidt mere, hvis den er ren og pæn og har en frisk reinstalleret Windows 10 (evt. med et hjemmelavet genoprettelsesdrev på en USB-nøgle).
Avatar billede Casper_Wichmann Juniormester
10. januar 2017 - 18:41 #2
Ville også sige at vis den er pæn og ren så skulle du MEGET gerne få cirka 4000.
Da den har intel core i5 og Nvidia GeForce.
Mange kigger bare på hvor mange ram den har og om den har en god CPU og grafikkort
Avatar billede nico Juniormester
12. januar 2017 - 09:51 #3
Tusind tak for jeres svar.