Avatar billede sandfeld Novice
10. januar 2017 - 19:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kommando til overførsel af formel fra ark 1 til ark 2 - Excel = Openoffice

Hejsa!

Jeg bruger ikke excel men openoffice-versionen på ENGELSK. Så kommandoen er måske lidt anderledes end i excel?

Jeg har i ark 1 oprettet et regneark med en masse regnskabstal.
I ark 2 vil jeg så gerne have nøjagtig det samme regneark - men med den forskel at det her skal være indextal i stedet for det reelle regnskabstal...

Jeg har selv været ved at forsøge med en formel som nedenstående - men den virker ikke - lige pt. får jeg fejl: Err:504
Ændrer jeg på det får jeg en anden fejlkode...
=SHEETS(Sheet1.C4/Sheet1.B4)*100
Avatar billede anedi Ekspert
11. januar 2017 - 11:37 #1
Ved ikke helt hvordan det skal se ud i openoffice, men måske:
=Sheet1.C4/Sheet1.B4*100

Vh
Anedi
Avatar billede Mads32 Ekspert
11. januar 2017 - 15:48 #2
I dansk version af openoffice virker formlen:

=+Ark1.B4/Ark1.C4*100
Avatar billede sandfeld Novice
11. januar 2017 - 21:23 #3
Det er ca. 100 år siden jeg har brugt Eksperten sidst :-)
Det der med at give point eller på anden måde påskønne folks svar - det synes jeg da ikke det ser ud til at man kan længere??

Mads32 dit svar er sådan set også fint - men I dette tilfælde var det jo den engelske løsning jeg var på jagt efter.... :-)
Avatar billede anedi Ekspert
12. januar 2017 - 09:36 #4
Det var godt du fik det løst.
Du har markeret min løsning, som svar, hvilket er måden man påskønner på nu om dage :-)

Vh
Anedi